Blog

TVR Griffith 500: Βρετανική κομψότητα, γεμάτη καμπύλες

January 14, 2015

Έχοντας ιδρυθεί το 1947 ως μια ανεξάρτητη εταιρεία που κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα, η Βρετανική TVR έφτασε κάποια στιγμή στην τρίτη θέση μεταξύ των εταιρειών της κατηγορίας της στον κόσμο, βάση πωλήσεων! Κύριο γνώρισμα των αυτοκινήτων που κατασκεύαζε η TVR δεν ήταν άλλο από το συνδυασμό μικρού βάρους και ισχυρών κινητήρων, ενώ ιδιαίτερη πινελιά ήταν και η σπορ γραμμή γεμάτη καμπύλες που είχε ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων της, τόσο όσον αφορά τα coupé όσο και τα convertible.

Ένα από τα πλέον επιτυχημένα της μοντέλα, που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στο χρόνο, ήταν και το Griffith. Το μοντέλο Griffith 500 της TVR, που κυκλοφόρησε στην αγορά το 1991, τράβηξε τα βλέμματα κάθε λάτρη της οδήγησης και έδωσε νέα πνοή στη Βρετανική εταιρεία, εγκαινιάζοντας μια περίοδο όπου ο κατασκευαστής έκανε και πάλι στροφή στις καμπύλες, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στο στιλ και στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου.

Όπως ακριβώς και οι προκάτοχοί του, (τα μοντέλα 200 και 400), το Griffith 500 ήταν σε μεγάλο βαθμό φτιαγμένο από fiberglass, κάτι που συντελούσε στο μικρό του βάρος. Ήταν διθέσιο, εξοπλισμένο με έναν 4.0 L 240 hp V8 κινητήρα της Rover, μέχρι το 1993, όταν και η TVR κατασκεύασε μια εκδοχή του κινητήρα αυτού που ήταν πεντάλιτρος και έφτανε να αποδίδει 340 ίππους.

Το 2000, η TVR ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής του Griffith. Σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής, η TVR κατασκεύασε μια σειρά από 100 Special Edition (SE) μοντέλα. Αν και, προφανώς, τα SE ήταν στα περισσότερα σημεία τους όμοια με το Griffith, υπήρχαν και κάποιες διαφορές, όπως για παράδειγμα το εσωτερικό που ήταν ένα υβρίδιο από το ταμπλό του Chimaera και τα καθίσματα του Cerbera. Άλλες διαφορές ήταν τα πίσω φώτα, οι καθρέφτες στις πόρτες και η αύξηση της ισχύος στα φανάρια του αυτοκίνητο, ενώ μερικά είχαν και διαφορετική διάμετρο ελαστικών. Κάθε ένα από τα SE ήταν αριθμημένο και έφερε ένα ειδικό σήμα Special Edition. Η παρτίδα αυτή των 100 κομματιών ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2000, με το τελευταίο να έρχεται το 2003. 

Η ίδια η TVR δεν υπάρχει πια με τη μορφή που είχε τότε. Το 2013 η εταιρεία πουλήθηκε σε ένα συνδικάτο Βρετανών επιχειρηματιών, με επικεφαλής τον Λες Έντγκαρ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το πλάνο είναι να επιστρέψει σύντομα στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων. To Griffith, πάντως, ήταν ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ. Για αυτό και πολλοί Βρετανοί ιδιοκτήτες του συνεχίζουν να γιορτάζουν στη μνήμη του, 15 χρόνια μετά τη διακοπή παραγωγής του, σε μια ετήσια συνάντηση που γίνεται στη Βρετανία με την ονομασία “The Griff Growl”.