Blog

Start your (new) engines!

February 11, 2014

Έφτασε λοιπόν και φέτος η στιγμή της αποκάλυψης των φετινών μονομάχων του πρωταθλήματος της Formula 1. Η αγωνία και η περιέργεια ήταν μεγάλη, καθώς φέτος οι ομάδες έπρεπε να ξεκινήσουν τον σχεδιασμό τον μονοθέσιων τους από το μηδέν, λόγο των μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς από την FIA.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η σημαντικότερη αλλαγή στα φετινά μονοθέσια θα βρίσκεται στην “καρδιά” τους, τον κινητήρα. Από φέτος λοιπόν αποτελούν παρελθόν οι V8 κινητήρες των 2,4 λίτρων που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες από το 2006 και την θέση τους παίρνουν οι νέοι V6 Turbo 1,6 λίτρων.

Οι νέοι κινητήρες χρησιμοποιούν προηγμένη υβριδική τεχνολογία, την λεγόμενη ERS (Energy Recovery System), που αποτελείται από δύο στοιχεία. το γνωστό πλέον Kers που ανακτά ενεργεία κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος, την αποθηκεύει σε ένα σύστημα μπαταριών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οδηγό με το πάτημα ενός κουμπιού βοηθώντας τον να επιταχύνει. Μέχρι την περσινή χρόνια το σύστημα Kers επιτρεπόταν να παράγει 60Kw ανά γύρο ή να χρησιμοποιηθεί για 6.7 δευτερόλεπτα στην διάρκεια ενός γύρου, ενώ φέτος η μέγιστη χρήση του έχει οριστεί στα 150Kw και τα 30 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Το δεύτερο στοιχείο του ERS είναι ουσιαστικά ένας ηλεκτροκινητήρας, συνδεδεμένος στο Turbo του κινητήρα και ο ρόλος του είναι να “συλλέγει” την παραγόμενη ενέργεια του Turbo Που θα χανόταν ως θερμότητα και είτε να την αποθηκεύει στις μπαταρίες είτε να την παρέχει άμεσα στον οδηγό βοηθώντας την επιτάχυνση του.

Μέσα από την σύνθετη αυτή μονάδα η παραγόμενη συνολική ισχύς του κινητήρα αγγίζει τα περσινά επίπεδα αλλά με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση καθώς κάθε μονοθέσιο θα επιτρέπετε να χρησιμοποιεί στον αγώνα 100kg καυσίμου, ενώ μέχρι πέρσι που δεν υπήρχε περιορισμός υπολογίζεται πως κατανάλωναν περί τα 150kg καυσίμου.

Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν βέβαια και στον εξωτερικό σχεδιασμό τον μονοθέσιων. Η πιο εμφανής αλλαγή αφορά το ρύγχος και την εμπρός πτέρυγα των μονοθέσιων, που πλέον πρέπει να απέχουν μόλις 135mm από το έδαφος, αλλαγή που υιοθετήθηκε για λόγους ασφαλείας.
Η δεύτερη και ίσως σημαντικότερη αλλαγή αφορά τις εξατμίσεις, οι οποίες πλέον πρέπει να έχουν μία μονή έξοδο και πλέον δεν επιτρέπετε η χρήση των exhaust-blown diffussers, που αποτελούσαν βασικό σημείο εξέλιξης των μονοθέσιων τα προηγούμενα τρία χρόνια.

Για να δούμε λοιπόν. Σίγουρα αναμένεται μία ενδιαφέρουσα και ανατρεπτική σεζόν!

 

 

 

 

Coming Soon: Πρώτο επίσημο τεστ στην πίστα της Jerez…