Blog

Χωρίς αντίπαλο ο Χάμιλτον στο “σπίτι” του!

July 8, 2014


Με τον Νίκο Ρόζμπεργκ να “πληρώνει” το πρόβλημα που παρουσίασε το μονοθέσιό του στο κιβώτιο ταχυτήτων και να εγκαταλείπει νωρίς τον αγώνα, ο Λούις Χάμιλτον δεν αντιμετώπισε την παραμικρή πρόκληση και τερμάτισε με χαρακτηριστική άνεση πρώτος στο Grand Prix του Σίλβερστόουν, πλησιάζοντας στη βαθμολογία τον Γερμανό ομόσταυλό του στους 4 πόντους!

Η μάχη στη Βρετανία ξεκίνησε επεισοδιακά. Στην εκκίνηση ο Ρόζμπεργκ κράτησε την πρώτη θέση έχοντας την pole position, κάτι που δεν κατάφερε ο Σεμπάστιαν Φέτελ που, αν και ξεκίνησε από τη δεύτερη θέση, υποχώρησε στην πέμπτη. Μπάτον, Μάγκνουσεν και Χάμιλτον προσπέρασαν τον Πρωταθλητή, όμως ο αγώνας έμελλε να διακοπεί πολύ σύντομα. Λίγο πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, ο Κίμι Ράικονεν βρήκε σε “σκαλοπάτι” στην ευθεία Ουέλινγκτον, στο σημείο επαφής της ασφάλτου με το γρασίδι, έχασε τον έλεγχο της Ferrari και προσέκρουσε στη δεξιά μπαριέρα. Ωστόσο, το μονοθέσιο συνέχισε την πορεία του, παρασύροντας και τη Williams του Φελίπε Μάσα, ο οποίος προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να αποφύγει την ανεξέλεγκτη τροχιά της Ferrari, με τα δύο μονοθέσια να καταλήγουν στα προστατευτικά αριστερά του δρόμου. Ευτυχώς, και οι δύο πιλότοι απέφυγαν τα χειρότερα, με τον Ράικονεν να αποκομίζει έναν μικροτραυματισμό στο πόδι.

Για λόγους ασφαλείας, ο αγώνας δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί πριν επιδιορθωθεί η μπαριέρα που διέλυσε κατά την πρόσκρουσή του ο Ράικονεν. Για αυτό χρειάστηκε μια ολόκληρη ώρα, όμως δύο μόλις γύρους μετά την επανεκκίνηση ο Χάμιλτον βρέθηκε να κυνηγάει τον Ρόζμπεργκ, έχοντας ήδη προσπεράσει τις δύο McLaren των Μπάτον και Μάγκνουσεν. Στον 28ο γύρο της κούρσας, ο Ρόζμπεργκ αντιλήφθηκε ότι δεν μπορούσε να κατεβάσει ταχύτητα. Παρά τις προσπάθειες για αλλαγή ρυθμίσεων ώστε να μπορέσει να μείνει στον αγώνα, ο Γερμανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για πρώτη φορά στο φετινό Πρωτάθλημα.

Ο Χάμιλτον από κει κι έπειτα έκανε έναν εξαιρετικό περίπατο στην πίστα του Σίλβερστοουν, με τον Βαλτέρι Μπότας της Williams να τον ακολουθεί και να τερματίζει δεύτερος. Ο νεαρός Φινλανδός έκανε έναν ακόμα καταπληκτικό αγώνα, έχοντας ξεκινήσει από την 14η θέση! Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, πάντως, ο Χάμιλτον τόνισε ότι ήθελε να κερδίσει στα ίσια τον Ρόζμπεργκ και όχι λόγω της εγκατάλειψης του Γερμανού: “Ήρθα εδώ σκεπτόμενος ότι θα ήμουν ευτυχής αν κατάφερνα να ανακτήσω το ψυχολογικό προβάδισμα και να μειώσω τη διαφορά. Κυνηγάω το Νίκο από τον πρώτο αγώνα που εγκατέλειψα. Είναι πολύ δύσκολο. Τώρα νιώθω ότι είμαστε ξανά σχεδόν ίσα και με το ρυθμό που είχα σήμερα πρέπει να επικεντρωθώ στο δεύτερο μέρος της σεζόν. Σήμερα ένιωθα από την αρχή ότι ήμουν ταχύτερος και τον κυνηγούσα όπως ποτέ πριν. Ανυπομονούσα να μονομαχήσω μαζί του ρόδα με ρόδα, πιστεύω ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον”, σχολίασε ο Βρετανός, με τον αγωνιστικό Διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ, να στέκεται στο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Ρόζμπεργκ: “Είναι αδιανόητο να μένεις από κιβώτιο το 2014. Μπορεί να συμβεί μια φορά αλλά δεν θα επιτρέψω να συμβεί δεύτερη“.

Ο Βαλτέρι Μπότας, από την πλευρά του, ήταν φανερά ικανοποιημένος, ενώ δεν ξέχασε και τον Μάσα που αναγκάστηκε να αποχωρήσει στον αγώνα υπ’ αριθμόν 200 της καριέρας του: “Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Όπως είπα και στην ενδοεπικοινωνία ένα σκαλοπάτι απομένει. Είδατε πόσο γρήγορο είναι το μονοθέσιο μας. Συμπεριφέρεται άψογα και είναι ευχαρίστηση να το οδηγείς. Oι Mercedes είναι ακόμη μπροστά αλλά πλησιάζουμε. Λυπάμαι για το Φελίπε, άξιζε κάτι περισσότερο στον διακοσιοστό του αγώνα“.

Στο βάθρο ανέβηκε και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull, ενώ τέταρτος έμεινε ο Τζένσον Μπάτον. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως συγκέντρωσε η μονομαχία μεταξύ Φέτελ και Αλόνσο για την πέμπτη θέση. Οι δύο Πρωταθλητές πάλεψαν για πολλούς γύρους, με τον Αλόνσο να περνάει τον Γερμανό με μπόλικο ρίσκο στη στροφή Κοπς, για να απαντήσει ο Φέτελ με προσπέραση ακριβώς στην ίδια στροφή, δέκα γύρους αργότερα! Πάντως, εντύπωση προκάλεσαν οι συνεχείς διαμαρτυρίες και των δύο πιλότων στην ραδιοεπικοινωνία, όπου ο καθένας παραπονιόταν αναφορικά με τον τρόπο οδήγησης του άλλου… Στο τέλος, η στρατηγική δύο pit stop του Φέτελ αποδείχθηκε σοφότερη, και ο οδηγός της Red Bull κατέλαβε την πέμπτη θέση.

“Είχαμε μια διαφορά στο ρυθμό της τάξεως των 2 sec ανά γύρο. Το ότι τον κράτησα πίσω για 13 γύρους ήταν καλό για την τηλεθέαση και τους χορηγούς μας. Ήξερα όμως πως θα με περάσει. Με πέρασε πατώντας εκτός πίστας, τερμάτισε μπροστά μου αλλά είμαι περήφανος γι’ αυτούς τους 13 γύρους. Αν δε με είχε περάσει στο γύρο που το έκανε θα με περνούσε στον επόμενο, πήγαινα λες και έβλεπες replay ενώ αυτός ήταν σε κανονική ταχύτητα. Είχαμε αεροδυναμικό πρόβλημα και εξετάζαμε την περίπτωση να εγκαταλείψουμε. Η πίσω πτέρυγα στολάριζε και μου έλεγαν να προσέχω πολύ στις γρήγορες καμπές, είχαμε πρόβλημα με τις μπαταρίες που είχαν αποφορτιστεί πλήρως και στο φινάλε έπρεπε να εξοικονομήσω και καύσιμο γιατί ήμασταν εκτός ορίων”, δήλωσε μετά τον αγώνα ο Αλόνσο.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, από την πλευρά του, στάθηκε περισσότερο στην “γκρίνια” και των δύο πιλότων: “Βρεθήκαμε πολύ κοντά με το Φερνάντο, ίσως υπερβολικά κοντά. Ήταν λίγο χαζό ότι αρχίσαμε και οι δυο να παραπονιόμαστε για τα όρια της πίστας. Δεν ενδιαφέρει κανέναν αν το μονοθέσιο πάτησε λίγο πιο δεξιά ή λίγο πιο αριστερά. Έλαβα ένα μήνυμα ότι πρέπει να σέβομαι τα όρια και ότι διαμαρτυρόταν γι’ αυτό, έτσι έκανα το ίδιο. Δεν ξέρω ποιος παραπονέθηκε περισσότερο. Το απόλαυσα που τον πέρασα εν τέλει. Έπρεπε να τερματίσω 3ος, είχα την ταχύτητα, αλλά κάναμε λάθος στη στρατηγική“.

Στα αξιοσημείωτα της κούρσας και η σύγκρουση μεταξύ Γκουτιέρεζ και Μαλδονάδο. Ο μπροστά δεξιός τροχός της Sauber του νεαρού Μεξικάνου “βρήκε” τον μπροστά αριστερό της Lotus του Μαλδονάδο και στο τέλος της επαφής των δύο μονοθεσίων ο Βενεζουελάνος βρέθηκε στον αέρα. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι υπαίτιος ήταν ο Γκουτιέρεζ (αν και στο replay φαίνεται ότι και ο Μαλδονάδο έχει ευθύνη, καθώς στην προσπάθεια του Γκουτιέρεζ να προσπεράσει ο Μαλδονάδο δείχνει να φρενάρει υπερβολικά και να “γέρνει” προς τη Sauber) και τιμώρησαν τον Μεξικάνο με ποινή τριών θέσεων στο γερμανικό GP. Ο Γκουτιέρεζ εν τέλει εγκατέλειψε τον αγώνα, ενώ ο Μαλδονάδο τερμάτισε στη 17η θέση.

Επόμενος αγώνας στις 20 Ιουλίου, στην πίστα του Χόκενχαιμ.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 2:26:52.094

2. Μπότας (Williams) +30.135

3. Ρικιάρντο (Red Bull) +46.495

4. Μπάτον (McLaren) +47.390

5. Φέτελ (Red Bull) +53.864

6. Αλόνσο (Ferrari) +59.946

7. Μάγκνουσεν (McLaren) +1:02.563

8. Χούλκενμπεργκ (Force India) +1:28.692

9. Κβίατ (Toro Rosso) +1:29.340

10. Βερν (Toro Rosso) +1 γύρος

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόζμπεργκ – 165

2. Χάμιλτον – 161

3. Ρικιάρντο – 98

4. Αλόνσο – 87

5 Μπότας – 73

6. Φέτελ – 70

7. Χούλκενμπεργκ – 63

8. Μπάτον – 55

9. Μάγκνουσεν – 35

10. Μάσα – 30

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes – 326

2. Red Bull – 168

3. Ferrari – 106

4. Williams – 103

5. Force India – 91

6. McLaren – 90

7. Toro Rosso – 15

8. Lotus – 8

9. Marussia – 2