Blog

Δεν πιάνεται ούτε “με λάσο” ο Χάμιλτον!

May 12, 2014

Το Grand Prix της Ισπανίας επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά, και μάλιστα με άκρως εμφατικό τρόπο, πως το φετινό Πρωτάθλημα είναι αποκλειστικά υπόθεση της Mercedes. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον, βέβαια, είναι ότι η ομάδα δίνει το ελεύθερο στους δύο πιλότους να κοντραριστούν για το ποιος θα κατακτήσει τον τίτλο, κι έτσι έχουμε το σπάνιο φαινόμενο δύο ομόσταυλων διεκδικητών, χωρίς κανέναν άλλο να μπορεί ουσιαστικά να τους απειλήσει!

Με την τέταρτη διαδοχική νίκη του ο Λιούις Χάμιλτον πιστοποίησε την περίοδο εξαιρετικής φόρμας που διανύει, αλλά και την ξεκάθαρη ανωτερότητά του από τους υπόλοιπους οδηγούς, πλην του Νίκο Ρόζμπεργκ που τον ακολουθεί κατά πόδας. Ο Γερμανός τερμάτισε δεύτερος στη Βαρκελώνη, πιέζοντας τον Βρετανό ομόσταυλό του μέχρι το τέλος του αγώνα και τερματίζοντας μόλις 0,6” πίσω του, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να τον περάσει. “Νομίζω ότι αν είχα έναν ακόμα γύρο, θα είχα προσπαθήσει την προσπέραση. Δεν ήμουν αρκετά κοντά, αλλά με έναν ακόμα γύρο θα έφτανα. Είμαι πλήρως αποκαρδιωμένος. Η εκκίνησή μου ήταν, δυστυχώς, πολύ κακή. Είναι μια από τις αδυναμίες που έχω μέχρι τώρα. Έχω κάνει τρεις κακές εκκινήσεις στη σειρά και αυτό μου έχει κοστίσει. Πρέπει να δουλέψω πάνω σε αυτό. Η ταχύτητά μας στις συστοιχίες γύρων του αγώνα ήταν καλή, η αλλαγή στρατηγικής ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε και απέδωσε τέλεια. Όμως, σε αυτή την πίστα είναι πολύ δύσκολο να πλησιάσεις το μονοθέσιο που προηγείται. Εγώ έφτασα κοντά, στη στροφή 10 του τελευταίου γύρου θα μπορούσα να επιχειρήσω την προσπέραση αλλά δεν θα απέδιδε. Δεν είχε νόημα. Ο Λιούις έκανε σπουδαία δουλειά όλο το τριήμερο και ήταν λίγο μπροστά, αλλά μπορούμε να πάρουμε πολλά θετικά από αυτό. Έχω ισχυρό κίνητρο να κάνω το κάτι παραπάνω και να τον κερδίσω την επόμενη φορά”, σχολίασε ο εμφανώς απογοητευμένος Ρόζμπεργκ μετά το τέλος του αγώνα, που τον βρίσκει πια στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών πίσω πλέον από τον Χάμιλτον.

Απογοητευμένος ο Νίκο Ρόζμπεργκ, που είναι πια δεύτερος πίσω από τον Χάμιλτον

Ο Βρετανός, από την άλλη, έδειχνε σκεπτικός παρά τη χαρά του για τη νίκη, καθώς αναγνωρίζει ότι ο Ρόζμπεργκ είναι πολύ κοντά του και αντιλαμβάνεται ότι ο Γερμανός μπορεί να αποδειχτεί πολύ σημαντικό εμπόδιο για τον τίτλο. “Ο Νίκο έκανε φανταστική δουλειά σήμερα, ήταν πολύ γρήγορος. Πάσχιζα να τον κρατήσω πίσω μου και είμαι ευγνώμων που τα κατάφερα. Πιστεύω ότι έχω λίγη δουλειά να κάνω τις επόμενες εβδομάδες, πρέπει να εντοπίσω σε ποιους τομείς χάνω ταχύτητα και να το διορθώσω στον επόμενο αγώνα. Δεν είναι εύκολο για μένα από καμία άποψη, ο Νίκο προβάλλει μπροστά μου μια τεράστια πρόκληση. Όμως, με κανέναν τρόπο δεν θα μπορούσα να είχα φανταστεί αυτές τις τέσσερις νίκες. Όλα είναι οριακά, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο και πρέπει να βρω λίγη περισσότερη ταχύτητα στο αυτοκίνητο. Πάντως, όλα οφείλονται στην πολύ σκληρή δουλειά που έχει κάνει η ομάδα, και απολαμβάνω κάθε στιγμή”, δήλωσε ο Χάμιλτον.

Ο Λιούις Χάμιλτον πανηγυρίζει καθώς βγαίνει από το μονοθέσιό του

Πίσω από τις δύο Mercedes, οι δύο Red Bull κατάφεραν να συμπληρώσουν την τετράδα. Κι αν για τον τρίτο Ρικιάρντο αυτό φάνηκε να είναι κάτι το εύκολο, καθώς ο Αυστραλός είχε σε γενικές γραμμές μια “ήσυχη” κούρσα, ο Πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε να υπερβάλει εαυτόν. Ο Γερμανός ξεκίνησε από την 15η θέση λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισε στις κατατακτήριες δοκιμές, όμως πραγματοποιώντας εξαιρετικό αγώνα τόσο οδηγικά όσο και τακτικά αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση. Ακόμα κι έτσι, όμως, οι δύο πιλότοι ήταν ασφαλώς σοκαρισμένοι με την άνεση με την οποία η Mercedes τους αφήνει πίσω, καθώς και στην Ισπανία η διαφορά τους ήταν της τάξεως του ενός λεπτού! Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: “Δυστυχώς δεν πρόκειται να πιάσουμε τη Mercedes, τουλάχιστον αυτό το τριήμερο δεν τα καταφέραμε, οπότε μια μοναχική τρίτη θέση δεν είναι κακό αποτέλεσμα. Η Mercedes είναι η κορυφαία ομάδα αυτή τη στιγμή και εμείς πρέπει να την πλησιάσουμε περισσότερο. Νομίζω πως αυτό που μας χρειάζεται είναι ένα… λάσο, να πιαστούμε από τη Mercedes και να μας ρυμουλκεί! Είναι τεράστια η διαφορά, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα την κλείσουμε. Όλοι ξέρουμε τι μπορεί να κάνει ο κ. Νιούι, καθώς και ακόμα 600 άνθρωποι στο εργοστάσιο”.

Δεν θα μπορούσε παρά να είναι ευχαριστημένος με την απόδοσή του ο Σεμπάστιαν Φέτελ

Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Βαλτέρι Μπότας της Williams-Mercedes, ο οποίος πραγματοποίησε άλλη μια καλή εμφάνιση, έχασε όμως την τέταρτη θέση από τον Φέτελ. Ακολούθησαν οι δύο Ferrari, για τις οποίες το δράμα συνεχίζεται… Η εικόνα των δύο Mercedes να “ρίχνουν γύρο” στην F14 T δεν είναι κάτι που θα ξεχαστεί γρήγορα για τη Scuderia, ενώ πέραν της δεδομένης αδυναμίας των δύο μονοθεσίων να κοντράρουν τους πρωτοπόρους η Ferrari συνεχίζει να αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα. Ο Ράικονεν ακούστηκε να ρωτά εκνευρισμένος τους μηχανικούς της Ferrari στην ραδιοεπικοινωνία σχετικά με το ποιος πήρε την απόφαση να μπει πρώτος για pit stop ο Αλόνσο, παρά το γεγονός ότι ο Ράικονεν ήταν μπροστά τη στιγμή εκείνη. Ως αποτέλεσμα, ο Φινλανδός ακολούθησε τακτική δύο pit stop έναντι των τριών του Ισπανού, έμεινε περισσότερη ώρα με φθαρμένα ελαστικά στην πίστα και ο Αλόνσο, με πιο φρέσκα ελαστικά τον προσπέρασε στους τελευταίους γύρους και πήρε την έκτη θέση.

Ο Ράικονεν μιλά στους δημοσιογράφους μετά τον αγώνα

Λίγη ώρα μετά τον αγώνα, έχοντας πλέον ηρεμήσει, ο Ράικονεν δήλωσε: “Ήθελα μόνο να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Προφανώς δεν είχε και τόση σημασία, μιας και πάλι τερματίσαμε πολύ πίσω από τους άλλους. Δεν έκανε καμία διαφορά στο αποτέλεσμα. Ήταν λίγο διαφορετικά για μένα. Δοκιμάσαμε κάποια πράγματα και ήταν καλύτερα, αλλά πάλι ήμασταν στην έκτη και έβδομη θέση. Είμαστε ακόμα μακριά από εκεί που θέλουμε. Ήμασταν η τέταρτη ομάδα σε δυναμική και αυτό είναι απογοητευτικό. Όμως αυτό το τριήμερο υπήρξαν ορισμένα καλά στοιχεία, σε σύγκριση με τον προηγούμενο αγώνα”, τόνισε ο Φινλανδός, αποφεύγοντας να θίξει το ζήτημα “διακρίσεων” στην ομάδα που προφανώς και πιστεύει ότι μεροληπτεί υπέρ του Αλόνσο. Ο Ισπανός, από την πλευρά του, έδωσε στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα τη δική του εκδοχή: “Δεν ξέρω σε τι κατάσταση βρισκόταν τα ελαστικά του Κίμι. Τα δικά μου μετά από δύο με τρεις γύρους άρχισαν να κάνουν την ουρά του αυτοκινήτου να γλιστρά, και ρωτούσα διαρκώς πότε θα μπορούσαμε να τα αλλάξουμε. Όταν έφτανε η ώρα, έμπαινα στα pits. Έπειτα έμπλεξα στο κυκλοφοριακό και λόγω αυτού δεν μπορούσα να περάσω τον Κίμι. Με το δεύτερο σετ ελαστικών, πάλι ρώτησα πότε θα μπορούσα να μπω για να το αλλάξουμε. Μου έδωσαν την επιλογή να συνεχίσω και να κάνω δύο pit stops ή να μπω και να κάνω τρία. Μου είπαν ότι ο Φέτελ θα κάνει τρία και ότι αν έμπαινα άμεσα στα pits θα τον ελέγχαμε. Και συμφώνησα. Προσπάθησα να προστατεύσω τη θέση μου από τον Φέτελ, αλλά ήταν αδύνατο. Σκοπός μας ήταν να κρατήσουμε τον Φέτελ πίσω μας, μόλις αλλάζαμε στρατηγική. Δεν τα καταφέραμε και ήταν κρίμα”.

Συνεχίζονται τα προβλήματα για τις δύο Ferrari

Ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή ήταν ωστόσο όταν οι άνθρωποι της Ferrari, πριν από τον αγώνα, δεν ξέχασαν τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος 18 ολόκληρα χρόνια πριν πήρε την πρώτη του νίκη για τη Scuderia στην πίστα της Βαρκελώνης. Οι οδηγοί, οι παράγοντες και οι μηχανικοί της Ferrari συγκεντρώθηκαν για μια φωτογραφία, κρατώντας το μήνυμα “Remembering your 1st win with us #Forza Michael” (Θυμόμαστε την πρώτη σου νίκη για μας #Εμπρός, Μίκαελ).

Ο Κίμι Ράικονεν, ο εκτελεστικός διευθυντής της Ferrari Μάρκο Ματιάτσι και ο Φερνάντο Αλόνσο

Σύσσωμη η ομάδα της Ferrari, στέλνει το μήνυμα στον Γερμανό Θρύλο της Formula 1

Στην όγδοη θέση, πίσω από τις δύο Ferrari, ο Ρομέν Γκροζάν πήρε τους πρώτους φετινούς βαθμούς για τη Lotus, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Force India, Πέρεθ και Χούλκενμπεργκ. Το επόμενο ραντεβού θα λάβει χώρα σε δύο Κυριακές, στο φημισμένο Grand Prix του Μονακό.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:41:05.155

2. Ρόζμπεργκ (Mercedes) +0.636

3. Ρικιάρντο (Red Bull) +49.014

4. Φέτελ (Red Bull) +1:16.702

5. Μπότας (Williams-Mercedes) +1:19.293

6. Αλόνσο (Ferrari) +1:27.743

7. Ράικονεν (Ferrari) +1 γύρος

8. Γκροζάν (Lotus) +1 γύρος

9. Πέρεθ (Force India) +1 γύρος

10. Χούλκενμπεργκ (Force India) +1 γύρος

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Χάμιλτον 100

2. Ρόζμπεργκ 97

3. Αλόνσο 49

4. Φέτελ 45

5. Ρικιάρντο 39

6. Χούλκενμπεργκ 37

7. Μπότας 34

8. Μπάτον 23

9. Μάγκνουσεν 20

10. Πέρεθ 20

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes 197

2. Red Bull 84

3. Ferrari 66

4. Force India 57

5. Williams-Mercedes 46

6. McLaren-Mercedes 43

7. Toro Rosso 8

8. Lotus 4