10 “θανάσιμα αμαρτήματα” για τους Κινητήρες Diesel
Τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζουν από οικονομικής άποψης οι κινητήρες Diesel είναι γνωστά και προφανή, ενώ γίνονται ακόμα σημαντικότερα με γνώμονα την οικονομική συγκυρία, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, είναι πάρα πολύ σημαντική η συντήρηση ενός τέτοιου κινητήρα, αφού σε περίπτωση που καταστραφεί η αντικατάστασή του κοστίζει, λίγο πολύ, όσο ένα ακόμα αυτοκίνητο. Και μπορεί να θεωρούμε ότι ξέρουμε, πάνω κάτω, τι χρειάζεται να κάνουμε, όμως δεν είναι λίγα τα απλά, καθημερινά λάθη που εξελίσσονται σε «θανάσιμα αμαρτήματα» για τη συντήρηση των Dieselκινητήρων. Διαβάστε, λοιπόν, τα 10 συνηθέστερα και σημαντικότερα εξ αυτών, καθώς και τους απλούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τα αποφύγετε, ώστε να μακροημερεύσει ο κινητήρας σας.
Δεν αλλάζετε το φίλτρο Καυσίμου
Ένα βουλωμένο φίλτρο Καυσίμου μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά στις αντλίες και τα μπεκ ψεκασμού. Στους κινητήρες Diesel, τα συστήματα ψεκασμού δημιουργούν υψηλή θερμοκρασία και βασίζονται στην ομαλή και ανεμπόδιστη ροή του καυσίμου για να κρατήσουν δροσερή την αντλία. Αυτή η ροή περιορίζεται αισθητά, όταν το φίλτρο βουλώνει. Αν δεν αντιμετωπιστεί η κατάσταση, το φίλτρο θα πάψει να λειτουργεί και το σύστημα ψεκασμού θα μολυνθεί άμεσα, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στον κινητήρα.
Δεν αλλάζετε το φίλτρο Αέρος
Όταν το φίλτρο Αέρος βουλώνει, στην προσπάθειά του να προμηθεύσει με αέρα τον κινητήρα αναγκάζει το τούρμπο να κινείται γρηγορότερα. Αν οποιουδήποτε είδους βρωμιά περάσει από το φίλτρο Αέρος λόγω κακής εγκατάστασης ή διαρροής, μπορεί να προκληθεί μεγάλη ζημιά στον κινητήρα μέσα σε λίγα μόνο λεπτά. Με απλά λόγια, η συχνή αλλαγή του φίλτρου Αέρος (στα διαστήματα που προτείνει ο κατασκευαστής) θα συμβάλει δραστικά στη μακροημέρευση του κινητήρα σας.
Δεν αλλάζετε το Φίλτρο Λαδιού
Τα φίλτρα Λαδιού είναι πολύ σημαντικά, καθώς απομακρύνουν κάθε τι που μολύνει το Λάδι. Μια ανάλυση σε ένα εργαστήριο μπορεί να δείξει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κινητήρας, όπως και το επίπεδο των μετάλλων που υπάρχουν στο Λάδι και μπορούν να προκαλέσουν φθορές και άλλα μηχανικά προβλήματα. Η βρωμιά του δρόμου (χώμα, σκόνη, πετραδάκια) είναι μακράν η κυριότερη αιτία φθοράς, ενώ προβλήματα μπορεί να προκαλέσει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο Λάδι. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του φίλτρου όταν χρειάζεται.
Παραλείπετε να ασχοληθείτε με τα υγρά του αυτοκινήτου
Eίναι πολύ σημαντικό να αλλάζετε συχνά τα υγρά του αυτοκινήτου (Λάδι, ψυκτικό κτλ). Πέραν των υπολοίπων, η εγκατάσταση ενός φίλτρου για το ψυκτικό μπορεί να βοηθήσει και να ενισχύσει αισθητά τον κινητήρα. Ασφαλώς και αρχικά το κόστος θα σας κάνει το σκεφτείτε, όμως να είστε σίγουροι ότι δε θα το μετανιώσετε καθώς θα σας το ανταποδώσει, επιμηκύνοντας τη «ζωή» του οχήματος.
Δεν αφήνετε τον Κινητήρα να «ζεσταθεί»
Ποτέ, ποτέ μην ανάβετε τη μηχανή και ξεκινάτε αμέσως το όχημά σας. Ο κινητήρας δεν θα ζεσταθεί αν δεν ζεσταθεί πρώτα το Λάδι, για αυτό δώστε λίγο χρόνο στο σύστημα να κάνει τη δουλειά του. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη σε ένα κρύο κλίμα, και στη χώρα μας κυρίως τα πρωινά του χειμώνα. Είναι απλό: όσο περισσότερα «κρύα» ξεκινήματα έχει κάνει ο κινητήρας, τόσο συντομότερα θα εμφανίσει πρόβλημα.
Δεν διαβάζετε τα «Σήματα Καπνού»
Το σίγουρο είναι ότι δε θα πάτε μακριά με φθαρμένα μπεκ. Αν το αυτοκίνητο βγάζει περισσότερο μαύρο καπνό από συνήθως, το πιθανότερο είναι ότι τα μπεκ σας χρειάζονται αλλαγή. Ένας διαγνωστικός έλεγχος μπορεί να αποφανθεί για το ποιο είναι αυτό που έχει το πρόβλημα. Από την άλλη, ο λευκός καπνός μπορεί να υποδηλώνει την ύπαρξη ψυκτικού στο θάλαμο καύσης, ενώ η ύπαρξη λαδιού εκεί αναγνωρίζεται συνήθως από μπλε καπνό.
Δεν διατηρείτε το αυτοκίνητο καθαρό
Ακόμα κι αν το όχημα είναι σε τέλεια κατάσταση από μηχανικής άποψης, μπορεί να καταρρεύσει για έναν απλό λόγο: η σκουριά δεν κοιμάται ποτέ! Πρέπει να διατηρείτε το όχημα καθαρό, ενώ ένα πέρασμα με κερί τρεις φορές το χρόνο είναι αναγκαίο. Ιδιαίτερα το χειμώνα, το πλύσιμο του αυτοκινήτου επιβάλλεται.
Υπερθερμαίνετε τον Κινητήρα
H θερμοκρασία του κινητήρα χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Η γνώση γύρω από ψυκτικά, EGTκαι θερμοκρασία Λαδιού μπορεί να σώσει τον κινητήρα από πολύ δύσκολες καταστάσεις. Διαβάζοντας σωστά τις ενδείξεις, μπορεί να προλάβετε και ενδεχόμενη κατάρρευση του συστήματος ψύξης ή να διαγνώσετε έγκαιρα κάποιο πρόβλημα.
Η φυγόκεντρος δύναμη εξαντλεί τον Κινητήρα σας
Ναι, το κόστος δεν είναι αμελητέο, αλλά το να μην αλλάξετε λάστιχα στο αυτοκίνητό σας όταν πρέπει μπορεί να αποβεί μοιραίο για το όχημα. Κακή ζυγοστάθμιση, φθαρμένα λάστιχα ή λιγότερος αέρας σε αυτά από το ιδανικό προκαλούν έλλειψη ισορροπίας στην οδήγηση, κάτι που μπορεί να επιφέρει σοβαρή ζημία στο αυτοκίνητο και τον κινητήρα σας.
«Δηλητηριάζετε» το ντεπόζιτο
Είναι εξακριβωμένο ότι τα περισσότερα προβλήματα του κινητήρα ξεκινούν από το ντεπόζιτο καυσίμου. Σε σχετικά θερμά κλίματα, το «προσδόκιμο ζωής» του dieselκυμαίνεται μεταξύ 6 και 12 μηνών. Αν βρεθεί στο ντεπόζιτο dieselμεγαλύτερης «ηλικίας», είναι πολύ πιθανόν να αντιδράσει με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και να πήξει σε ορισμένα σημεία, προκαλώντας προβλήματα στον κινητήρα, αφού φράζουν οι δίοδοι από τις οποίες αυτός λαμβάνει το καύσιμο.