Περίπατος του Ρόζμπεργκ στη Μελβούρνη
Περίπατο έκανε ο Νίκο Ρόζμπεργκ στο πρώτο Grand Prix της σεζόν, που διεξήχθη στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Ο οδηγός της Mercedes πήρε το προβάδισμα από την πρώτη στροφή και δεν κοίταξε ποτέ ξανά πίσω του.
Ο Γερμανός έχτισε ένα σημαντικό προβάδισμα, αποσπάστηκε από τον Ρικάρντο και έφτασε εύκολα μέχρι την κορυφή του βάθρου. Ο 23χρονος Ρικάρντο, που έκανε το ντεμπούτο του με την ομάδα της Red Bull, κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση, όμως μετά το τέλος του αγώνα ακυρώθηκε από τους αγωνοδίκες, καθώς σύμφωνα με τον τεχνικό της FIA, Τζο Μπάουερ, «ξεπέρασε κατ’ επανάληψη τη μέγιστη επιτρεπόμενη ροή καυσίμου των 100 κιλών ανά ώρα». Η Red Bull, πάντως, τόνισε ότι πρόκειται να ασκήσει έφεση στην απόφαση.
Απόλυτα ικανοποιημένος τόσο με την έκβαση του αγώνα όσο και με το μονοθέσιο της Mercedes εμφανίστηκε στις δηλώσεις του ο νικητής, Νίκο Ρόζμπεργκ. «Ήταν εκπληκτικό το τριήμερό μας στη Μελβούρνη. Όλοι εργάστηκαν τόσο σκληρά το χειμώνα και είναι απίστευτο ότι το «ασημένιο βέλος» μας είναι τόσο καλό. Ξεκινήσαμε ιδανικά τη χρονιά, θα αναλύσουμε όλα όσα μάθαμε εδώ και έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Μπορούμε να βελτιωθούμε και πρέπει να βελτιωθούμε. Οι άλλες ομάδες δεν θα πέσουν για ύπνο και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι για τη Μαλαισία. Η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά στο αυτοκίνητό μου, αλλά έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Έχουμε δύο εβδομάδες μπροστά μας για να βρούμε όλα όσα μπορούμε να κάνουμε καλύτερα. Αυτό το τριήμερο το αυτοκίνητο χρειάστηκε αρκετές αλλαγές και αυτό είναι κάτι που δεν θέλεις πηγαίνοντας στον πρώτο αγώνα», σχολίασε ο Γερμανός, που στο τέλος του αγώνα ακούστηκε μάλιστα στη ραδιοεπικοινωνία με την ομάδα του να λέει εκστασιασμένος: «Ήταν απολύτως συγκλονιστικό, δεν έχω λόγια. Σας ευχαριστώ παιδιά. Τι αυτοκίνητο μου δώσατε, τι αυτοκίνητο!»
Τα πράγματα βέβαια δεν πήγαν το ίδιο καλά για τον ομόσταυλό του, Λούις Χάμιλτον, που εγκατέλειψε μόλις στον τρίτο γύρο λόγω προβλήματος στον κινητήρα. «Οδηγούσα με πέντε κυλίνδρους, είναι λίγο ατυχές αλλά έτσι είναι οι αγώνες. Είχαμε σπουδαία ταχύτητα από το τριήμερο. Θα ανακάμψουμε από αυτό, ήταν ένα μικρό πρόβλημα και το πρωτάθλημα έχει ακόμα πολύ δρόμο», δήλωσε ο Βρετανός πιλότος, τη στιγμή που ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Πάντι Λόου, εξηγούσε τι συνέβη στο μονοθέσιο του Χάμιλτον: «Γνωρίζαμε από το γύρο σχηματισμού ότι δεν δούλευαν όλοι οι κύλινδροι του κινητήρα. Ο Λιούις δεν το ήξερε τότε, θέλαμε απλά να δούμε πως θα ήταν η ταχύτητά του. Το διαπιστώσατε στην εκκίνηση, όπου έπεσε αμέσως στην 3η θέση».
Τα προβλήματα των υπολοίπων εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο οι δύο McLaren, αφού τόσο οι πιλότοι όσο και οι τεχνικοί φάνηκαν ιδιαίτερα «διαβασμένοι». Ο 21χρονος Κέβιν Μάγκνουσεν έκανε εξαιρετικό ντεμπούτο και τερμάτισε τρίτος, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση μετά τον αποκλεισμό του Ρικάρντο, ενώ καλό αγώνα έκανε και ο Τζένσον Μπάτον που βρέθηκε ακριβώς πίσω του. Οι δύο McLaren ίσως είχαν καταφέρει να κάνουν ακόμα καλύτερο χρόνο αν δεν αναγκάζονταν να κινηθούν συντηρητικά στο τέλος για λόγους κατανάλωσης καυσίμου, ωστόσο η δεύτερη και τρίτη θέση που πήραν είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, που φέρνει την ομάδα στην πρώτη θέση των κατασκευαστών. Ο Μάγκνουσεν, πάντως, δεν έκρυψε την ικανοποίησή του: «Ούτε εγώ δεν μπορώ να το πιστέψω. Δεν ήταν νίκη αλλά για μένα είναι σαν νίκη. Η ομάδα έρχεται από μια δύσκολη χρονιά, αλλά η σημερινή επίδοση ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόμασταν για να κάνουμε μια καλή αρχή», σχολίασε ενθουσιασμένος ο νεαρός Δανός.
Όσο για την Red Bull, το ναυάγιο ξεκίνησε πολύ νωρίτερα από τον αποκλεισμό του Ρικάρντο. Ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ εγκατέλειψε από τον πέμπτο μόλις γύρο, μετά από πρόβλημα που παρουσίασε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της RB10. Ο Γερμανός πιλότος ήταν εμφανώς απογοητευμένος μετά το τέλος του αγώνα, ενώ κατά τη διάρκειά του δεν έκρυψε τον εκνευρισμό του στη ραδιοεπικοινωνία, χαρακτηρίζοντας «γελοία» τα όσα συνέβαιναν στο μονοθέσιό του. «Στο δεύτερο γύρο σχηματισμού είχαμε ήδη χάσει πολλή από την ισχύ του κινητήρα και δεν ξέραμε το λόγο. Στη συνέχεια δεν είχα αρκετή ισχύ στην εκκίνηση και όλοι με περνούσαν. Προσπαθήσαμε να ανακτήσουμε όσο χαμένο έδαφος μπορούσαμε και σε ένα σημείο πίστεψα ότι υπήρξε μια μικρή βελτίωση, όμως μετά συνειδητοποιήσαμε ότι το πρόβλημα του κινητήρα ήταν μεγαλύτερο. Φαινόταν σαν να χάσαμε 1-2 κυλίνδρους και όταν δεν έχεις την ισχύ από τον κινητήρα, δεν μπορείς να κάνεις όλο το σύστημα της μονάδας ισχύος να αποδώσει σωστά και χάνεις ακόμα περισσότερη ισχύ. Έτσι, αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε. Δεν έχω αμφιβολία ότι μπορούμε να λύσουμε αυτά τα προβλήματα – το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα. Δουλεύουμε σκληρά στο Μίλτον Κινς και στη Renault. Προφανώς ξεκινήσαμε άσχημα, όμως αυτή την εβδομάδα μάθαμε πάρα πολλά και επίσης διαπιστώσαμε ότι το αυτοκίνητο είναι αρκετά γρήγορο», σχολίασε μετά το τέλος του αγώνα ο Φέτελ.
H Ferrari, τέλος, περιορίστηκε στην πέμπτη θέση που κατέλαβε ο Αλόνσο, ενώ ο Ράικονεν τερμάτισε όγδοος. Το σημαντικό ωστόσο που προκύπτει από το Grand Prix της Μελβούρνης για τη Scuderia, είναι η ανησυχία των δύο πιλότων για την υστέρηση ταχύτητας της F14 T, που υπολογίζεται ότι είναι της τάξεως του μισού δευτερολέπτου στο γύρο. «Πέρασαν και οι δύο Ferrari τη γραμμή του τερματισμού και αυτό είναι καλό επίτευγμα της ομάδας και χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια. Από την άλλη πλευρά, τερματίσαμε 35 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νίκο Ρόζμπεργκ. Αυτό είναι μάλλον πολύ και πρέπει να τα καταφέρουμε καλύτερα στη Μαλαισία», δήλωσε ο Αλόνσο, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε το δεύτερο pit stop της Force India του Νίκο Χούλκενμπεργκ για να πάρει την πέμπτη θέση. Ο Κίμι Ράικονεν, από την πλευρά του, στάθηκε στα προβλήματα που αντιμετώπισε: «Είχαμε ορισμένα θέματα, αλλά δεν ξέρω. Συνέβαιναν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και μέχρι να τα αναλύσουμε δεν μπορώ να ξέρω με ακρίβεια τι ήταν. Ήταν μια πολύ δύσκολη εβδομάδα. Δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι με τις θέσεις που τερματίσαμε. Μας χτύπησε κάποιος από πίσω στην εκκίνηση, μετά το αυτοκίνητο απέδιδε καλά και μετά χάσαμε μια θέση επειδή κάναμε δύο pit stops. Στη συνέχεια παρουσίασαν φθορά τα εμπρός ελαστικά και χάσαμε μια θέση εξαιτίας ενός λάθους. Το αυτοκίνητο έδωσε αρκετά καλή αίσθηση σε ορισμένες χρονικές στιγμές του αγώνα, αλλά από την άλλη πλευρά ορισμένες φορές ήταν λίγο δύστροπο. Το μόνο θετικό είναι ότι συμπληρώσαμε όλο τον αγώνα και σημειώσαμε αρκετούς βαθμούς, αλλά ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια».
Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στη Μαλαισία, στις 30 Μαρτίου.