Ασημένια Βέλη
Πολλά χρόνια πριν κάνουν την εμφάνιση τους οι χορηγοί στους αγώνες, οι ομάδες συνήθιζαν να βάφουν τα αυτοκίνητα τους με το παραδοσιακό χρώμα της κάθε χώρας.
Βρισκόμαστε πίσω στις αρχές του 20ου αιώνα και φυσικά στα εφηβικά χρόνια της αυτοκίνησης. Στο πνεύμα της εποχής κάθε αγωνιστική ομάδα συνήθιζε να βάφει τα αυτοκίνητα της με το παραδοσιακό χρώμα της χώρας από την οποία προερχόταν, κάτι σα μια μικρή “εθνική”. Οι Ιταλικές ομάδες είχαν το διάσημο κόκκινο “Rosso Corsa”, οι Βρετανικές το πράσινο “British Racing Green” και οι Γαλλικές το μπλε.
Παρομοίως και οι Γερμανικές Auto Union και Mercedes-Benz της εποχής ήταν μονόχρωμες. Το 1914 στο Γαλλικό Grand Prix, τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις τα κάτασπρα Mercedes Blitzen Benz, ένα αγωνιστικό μοντέλο του 1909. Ακόμη και το 200 ίππων SSK του Rudolf Caracciola που κέρδισε το διάσημο Mille Miglia του 1931 ήταν γνωστό ως “ο άσπρος ελέφαντας”.
Όμως το 1934 συνέβη κάτι που θα άλλαζε την ιστορία της αυτοκίνησης.
Η τότε ναζιστική κυβέρνηση της Γερμανίας πίεζε τις δύο εταιρίες για νίκες σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Τα Γαλλικά Bugatti, Delage και Delahaye είχαν την τιμητική τους τη δεκατία 1920-1930, με τα Ιταλικά Alfa Romeo και Maserati να πρωταγωνιστούν στα χρόνια που ακολούθησαν.
Το 1934, το Grand Prix Racing φτάνει με 18 αγώνες στην κορύφωση του πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Οι κανονισμοί αλλάζουν και οριοθετούν το βάρος στα 750 κιλά χωρίς καύσιμα και ελαστικά, με το Mercedes-Benz W25 να ζυγίζει μόλις ένα παραπάνω.
Όπως έγραψαν αργότερα στις βιογραφίες τους , ο αγωνιστικός διευθυντής Alfred Neubauer και ο οδηγός Manfred Von Brauchitsch πρότειναν στην ομάδα να ξύσουν το άσπρο χρώμα από το αμάξωμα ώστε να εξοικονομήσουν αυτά τα λίγα γραμμάρια που θα τους επέτρεπαν να συμμετάσχουν.
Έτσι την άνοιξη της πιο ανταγωνιστικής προπολεμικής χρονιάς για το motorsport, στο ADAC Eifelrennen στην πίστα του Nürburgring, τα Mercedes-Benz εμφανίστηκαν για πρώτη φορά χωρίς γραμμάριο μπογιάς επάνω στο αμάξωμα και μάλιστα κατάφεραν να κερδίσουν τον αγώνα
Το λαμπερό ασημένιο χρώμα του αλουμινίου σε συνδυασμό με τη νίκη του Brauchitsch στο Nürburgring έκαναν τους δημοσιογράφους να μιλήσουν για “Ασημένιο Βέλος”. Ονομασία που αργότερα αποδώθηκε στα Mercedes-Benz Formula One αυτοκίνητα και τα κατέστησε γνωστά σε ολόκληρο τον κόσμο του motorsport ως “Silver Arrows”.
Γ. Κάκαλης