“Περίπατος” Χάμιλτον στον Καναδά
Σε έναν αγώνα χωρίς πολλές διακυμάνσεις και συγκινήσεις, ο Βρετανός πιλότος της Mercedes ξεκίνησε από την πρώτη θέση και την κράτησε μέχρι το τέλος.
Ο Χάμιλτον δεν απειλήθηκε πραγματικά σε κανένα σημείο του αγώνα, ακόμα κι αν ο ομόσταβλός του και διεκδικητής του τίτλου, Νίκο Ρόζμπεργκ, τον πλησίασε μέχρι και στο 1” περίπου. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής διαχειρίστηκε την κατάσταση ιδανικά και πήρε μάλλον εύκολα μια νίκη που διευρύνει το προβάδισμά του στη βαθμολογία οδηγών από τον Γερμανό. Ο Ρόζμπεργκ, από την άλλη, πήρε τη δεύτερη θέση χωρίς ουσιαστικά να έχει κάποιον στην πλάτη του, αφού οι δύο Mercedes έκαναν επίδειξη δύναμης στην πίστα Gilles Villeneuve. Η διαφορά τους από τις υπόλοιπες ομάδες δεν αντέχει στην παραμικρή κριτική, και είναι χαρακτηριστικό ότι τερμάτισαν 40” μπροστά από τον τρίτο Μπότας, ενώ “έριξαν γύρο” μέχρι και στον 7ο της τελικής κατάταξης, Πάστορ Μαλδονάδο!
Βίοι αντίθετοι στον αγώνα για τις δύο Ferrari. Ο Κίμι Ραικόνεν ξεκίνησε τρίτος, όμως δεν κατάφερε να κρατήσει τη θέση του όταν, στον 28ο γύρο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου σε μια αργή στροφή, γεγονός που του κόστισε τις πιθανότητες που είχε να ανέβει στο βάθρο. Χαρακτηριστικά της απογοήτευσης του “Iceman” ήταν τα όσα είπε στην ενδοσυνεννόηση μετά το λάθος, τονίζοντας στους μηχανικούς της Ferrari ότι έγινε ακριβώς το ίδιο με τον περσινό αγώνα. Ο Φινλανδός τερμάτισε τελικά τέταρτος. Από την άλλη, ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπορεί να ξεκίνησε τον αγώνα τελευταίος, όμως οδήγησε εξαιρετικά και έμεινε πιστός σε ένα αποδοτικό, όπως αποδείχτηκε, πλάνο που τον έφερε, τελικά, στην 5η θέση.
Την τρίτη θέση πήρε εν τέλει ο Βαλτέρι Μπότας της Williams, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το “δώρο” που του έκανε ο Ραικόνεν, κατορθώνοντας να ανέβει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Καλό ήταν το αποτέλεσμα και για την έτερη Williams, καθώς ο Μάσα κατάφερε να φτάσει μέχρι και την 5η θέση, για να τερματίσει τελικά 6ος, αν και είχε ξεκινήσει από την 15η θέση. Τον ακολούθησαν ο Πάστορ Μαλδονάδο της Lotus και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Force India.
Τη δεκάδα έκλεισαν ο Ντάνιελ Κβίατ της Red Bull και ο Ρομέν Γκροζάν της Lotus. Ο τελευταίος, μάλιστα, πρωταγωνίστησε και στο πιο… ακατανόητο περιστατικό του αγώνα, αφού κατόρθωσε (γιατί περί κατορθώματος πρόκειται) να συγκρουστεί με τον Will Stevens της Manor, στον οποίον έριχνε εκείνη τη στιγμή γύρο, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός πιλότος έκανε στην άκρη για να τον αφήσει να περάσει. Ο Stevens, όπως ήταν φυσικό, δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έκανε ο Γκροζάν, ενώ ακούστηκε στην ενδοσυνεννόηση να λέει έξαλλος: “είναι τελείως ανόητος. Τι ήθελε να κάνω, να βγω από την πίστα;” Ο Γκροζάν τιμωρήθηκε τελικά από τους κριτές με 5”, ωστόσο αυτό δεν επηρέασε την τελική κατάταξη.
Οι McLaren είχαν άλλη μια οδυνηρή εμπειρία φέτος, καθώς ούτε στο Μόντρεαλ έδειξαν να έχουν την κατάσταση των μονοθεσίων υπό έλεγχο. Στο τέλος, τόσο ο Αλόνσο όσο και ο Μπάτον αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον αγώνα, με τον Ισπανό να αποχωρεί στον 48ο γύρο και τον Βρετανό να ακολουθεί 10 γύρους αργότερα. Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στη McLaren ήταν η ένταση που προκλήθηκε ανάμεσα στον Αλόνσο και τους μηχανικούς της ομάδας, όταν οι τελευταίοι του συνέστησαν να κάνει οικονομία καυσίμου, για να ακούσουν τον Ισπανό να τους απαντάει με το αφοπλιστικό “Δεν θέλω…”
Επόμενος αγώνας στις 21 Ιουνίου, στην Αυστρία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Λούις Χάμιλτον
2. Νίκο Ρόζμπεργκ
3. Βαλτέρι Μπότας
4. Κίμι Ραικόνεν
5. Σεμπάστιαν Φέτελ
6. Φελίπε Μάσα
7. Πάστορ Μαλδονάδο
8. Νίκο Χούλκενμπεργκ
9. Ντάνιελ Κβίατ
10. Ρομέν Γκροζάν
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Χάμιλτον (151)
2. Ρόζμπεργκ (134)
3. Φέτελ (108)
4. Ραικόνεν (72)
5. Μπότας (57)
6. Μάσα (47)
7. Ρικιάρντο (35)
8. Κβίατ (19)
9. Γκροζάν (17)
10. Νασρ (16)
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes (285)
2. Ferrari (180)
3. Williams (104)
4. Red Bull (54)
5. Lotus (23)
6. Sauber (21)
7. Force India (21)
8. Toro Rosso (15)
9. McLaren (4)