Blog

Άνετα ο Ρόζμπεργκ, στο βάθρο ο Μάσσα!

June 22, 2015

Μια μεγάλη νίκη (την τρίτη του για φέτος) και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση πανηγύρισε στην πίστα Σπίλμπεργκ ο Νίκο Ρόζμπεργκ. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes επανέλαβε την περσινή του επιτυχία στο αυστριακό Grand Prix, αφού σε μια άκρως επεισοδιακή εκκίνηση κατάφερε να ξεπεράσει τον ομόσταβλό του, Λούις Χάμιλτον, να περάσει πρώτος και να κρατήσει τη θέση μέχρι το τέλος, πλησιάζοντας πλέον τον Βρετανό στους 10 βαθμούς, όσον αφορά τη βαθμολογία των οδηγών.

Κάτω από το συννεφιασμένο ουρανό της Αυστρίας, οι πιλότοι που πήραν εκκίνηση δεν θα μπορούσαν να είναι προετοιμασμένοι για τα όσα παράξενα (και τρομακτικά, σε μια τουλάχιστον περίπτωση) επρόκειτο να συμβούν. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε πολύ άσχημα και ο Ρόζμπεργκ το εκμεταλλεύτηκε, κάτι που έκανε και ο Μάσσα, ο οποίος κέρδισε κάποιες θέσεις με τον Μπότας να αποτυγχάνει να κρατήσει τη δική του. Τα χειρότερα ήρθαν στη δεύτερη στροφή: κατηφορίζοντας στην ευθεία, ο Κίμι Ραικόνεν έχασε τον έλεγχο της Ferrari και το μονοθέσιο κινήθηκε προς τα αριστερά, εκεί όπου ερχόταν η McLaren του Αλόνσο. Το μονοθέσιο του Ισπανού ανέβηκε πάνω στη Ferrari, και αμφότερα σύρθηκαν στις μπαριέρες. Ευτυχώς, κανείς από τους δύο πιλότους δεν έπαθε το παραμικρό.

“Είχα σπινάρισμα και μετά το μονοθέσιό μου κινήθηκε απότομα προς τα αριστερά. Ήταν ασυνήθιστο. Δεν ξέρω τι συνέβη“, δήλωσε κατόπιν ο εμφανώς μπερδεμένος Ραικόνεν, ενώ ο Αλόνσο σχολίασε: “Βρέθηκα στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή. Ήταν παράξενο συμβάν καθώς έχασε το έλεγχο σε σημείο που κινούμαστε με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο. Ήταν τρομακτικό. Δεν μπορούσα να δω τίποτα γιατί από τη θέση του οδηγού, το μόνο που έβλεπα ήταν ο ουρανός. Μετά κοίταξα στον καθρέφτη και συνειδητοποίησα πως ήταν ένα άλλο μονοθέσιο κάτω από το δικό μου. Βγήκα γρήγορα και έλεγξα αν είναι καλά”. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αγωνοδίκες εξέτασαν το βίντεο και έκριναν πως επρόκειτο για αγωνιστικό ατύχημα. Ως εκ τούτου, δεν επιβλήθηκε καμιά ποινή στους δύο πιλότους, που αποχώρησαν ασφαλώς από τον αγώνα.

Έπειτα, οι πιλότοι άρχισαν να βρίσκουν σιγά σιγά ρυθμό. Μετά τους πρώτους δέκα γύρους, ο Ρόζμπεργκ είχε κατορθώσει να πάρει μια διαφορά ασφαλείας από τον Χάμιλτον, με τους Φέτελ και Μάσσα να είναι οι μόνοι που συνέχιζαν να ακολουθούν το ρυθμό των δύο Mercedes, δείχνοντας όμως πως δεν θα ήταν δυνατόν να τις απειλήσουν. Η κατάταξη κρίθηκε τελικά από τα pit stops: σε αυτό του Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο Βαλτέρι Μπότας της Williams κατάφερε να τον περάσει και να ανέβει στην πέμπτη θέση της κούρσας. Ο Γερμανός πιλότος της Force India εκμεταλλεύτηκε τη φρέσκια μαλακή γόμα και με γρήγορους γύρους πέρασε και πάλι πέμπτος, έστω κι αν τελικά δεν κατάφερε, μετά από μεγάλη μάχη, να κρατήσει τη θέση και τερμάτισε έκτος, πίσω από τον Μπότας.

Ο Φέτελ είχε αποκλειστικό στόχο το βάθρο, καθώς γνώριζε ότι δεν θα μπορούσε να απειλήσει τις δύο Mercedes. Και πολύ πιθανόν να κατάφερνε να πετύχει τον στόχο αυτόν, αν δεν παρουσιαζόταν μια πολύ άτυχη στιγμή για τη Ferrari: ένα πρόβλημα στον πίσω δεξιά τροχό καθυστέρησε την έξοδο του Γερμανού από τα pits, κι έτσι ο Μάσσα άδραξε την ευκαιρία, τον προσπέρασε και κατέκτησε τελικά την 3η θέση για λογαριασμό της Williams.

Όσο για τη μάχη της κορυφής, τίποτα δεν άλλαξε στο υπόλοιπο του αγώνα. Όλα τελείωσαν, δε, όταν ο Χάμιλτον πάτησε την άσπρη διαχωριστική γραμμή βγαίνοντας από τα pits, με τους αγωνοδίκες να του δίνουν τελικά ποινή 5 sec. Με αυτό το αποτέλεσμα και 11 αγώνες να απομένουν για το τέλος της σεζόν, κατέστη πλέον απόλυτα σαφές ότι οι δύο πιλότοι της Mercedes θα συνεχίσουν να παλεύουν μόνοι για τον τίτλο, ενώ η ομάδα της Mercedes ουσιαστικά δεν έχει αντίπαλο και θα πάρει και φέτος με άνεση το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Επόμενος αγώνας στις 5 Ιουλίου, στη Βρετανία…

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Νίκο Ρόζμπεργκ

2. Λούις Χάμιλτον

3. Φελίπε Μάσα

4. Σεμπάστιαν Φέτελ

5. Βαλτέρι Μπότας

6. Νίκο Χούλκενμπεργκ

7. Πάστορ Μαλδονάδο

8. Μαξ Φερστάπεν

9. Σέρχιο Πέρεθ

10. Ντάνιελ Ρικιάρντο

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Χάμιλτον (169)

2. Ρόζμπεργκ (159)

3. Φέτελ (120)

4. Ραικόνεν (72)

5. Μπότας (67)

6. Μάσα (62)

7. Ρικιάρντο (36)

8. Κβίατ (19)

9. Χούλκενμπεργκ (18)

10. Γκροζάν (17)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes (328)

2. Ferrari (192)

3. Williams (129)

4. Red Bull (55)

5.  Force India (31)

6. Lotus (29)

7. Sauber (21)

8. Toro Rosso (19)

9. McLaren (4)