Η Ferrari είναι εδώ!
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σόκαρε το κοινό της Μαλαισίας αλλά και τους εκατομμύρια fans της Formula 1 ανά τον κόσμο, θριαμβεύοντας στο Grand Prix στην πίστα της Sepang και σημειώνοντας την πρώτη νίκη της Scuderia μετά από σχεδόν 2 χρόνια!
Ο Γερμανός πιλότος είχε δείξει τα δόντια του και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ενώ ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές ότι νιώθει άνετα στο νέο του μονοθέσιο. Έτσι, στον δεύτερο μόλις αγώνα της καριέρας του με τα χρώματα της Ferrari, ο Φέτελ ανέβηκε στην κορυφή του βάθρου αφήνοντας πίσω του τις δύο Mercedes. Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε υποδειγματική κούρσα, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη λανθασμένη – όπως αποδείχθηκε – απόφαση της Mercedes να τραβήξει στα pits για αλλαγή ελαστικών τους Χάμιλτον – Ρόζμπεργκ στον 4ο γύρο, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Έρικσον.
“Μάλλον οι Mercedes είχαν περισσότερα προβλήματα απ’ ό,τι περίμεναν, γι’ αυτό τους κερδίσαμε στα ίσα. Η επόμενη πίστα στην Κίνα είναι τελείως διαφορετική και θα έχει χαμηλότερη θερμοκρασία. Νομίζω πως οι Mercedes αυτή τη στιγμή έχουν ένα μικρό θέμα με τη ζέστη, εκτιμώ όμως πως θα είναι ξανά δυνατοί στην Κίνα. Μου έλειψε το μεσαίο σκαλί του βάθρου και η σαμπάνια, είναι σπουδαίο που επανήλθα μετά από μια δύσκολη χρονιά όπου δεν μπορούσα να οδηγήσω όπως ήθελα. Φέτος το ζύγισμα του μονοθεσίου μού ταιριάζει, όπως και στον Κίμι, περισσότερο. Η στρατηγική μας ήταν προφανώς άριστη, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Όταν ξαναμπήκαν οι οδηγοί της Mercedes εκπλαγήκαμε όλοι μας. Όπως είχαμε δει από την Παρασκευή δεν πήγαιναν και τόσο καλά με τη μέση γόμα. Καθόλη τη διάρκεια του αγώνα ήλεγχα το ρυθμό και ήμουν σε θέση να προστατεύσω τα ελαστικά“, τόνισε μετά το τέλος του αγώνα ο Φέτελ, σχολιάζοντας και την τακτική της Mercedes.
Επιβλητική εμφάνιση πραγματοποίησε και ο έτερος πιλότος της Ferrari. Ο Κίμι Ραικόνεν ξεκίνησε από την 11η θέση, βρέθηκε στην 18η όταν κλάταρε το πίσω ελαστικό του μονοθεσίου του μετά από επαφή με τη Sauber του Έρικσον και, ακολουθώντας έναν εκπληκτικό ρυθμό από εκείνο το σημείο και έπειτα, κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση, επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική κατάσταση των κόκκινων μονοθεσίων.
Κατά τα λοιπά, την παράσταση έκλεψε η Toro Rosso. Ο Μαξ Φερστάπεν που τερμάτισε στην 7η θέση έγραψε ιστορία, καθώς έγινε ο νεότερος πιλότος όλων των εποχών (17 ετών, 5 μηνών και 29 ημερών) που βαθμολογείται, ενώ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε και ο ομόσταυλός του, Κάρλος Σάινθ, που τον ακολούθησε στην 8η θέση. Οι δε McLaren απογοήτευσαν και πάλι, με τον Αλόνσο να εγκαταλείπει στον 23ο γύρο με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος και τον Μπάτον να το παλεύει μέχρι τον 44ο προτού, τελικά, εγκαταλείψει και αυτός.
Και οι Mercedes; Στο στρατόπεδο των πρωταθλητών υπήρξε πραγματικό… πάρτι μετά το τέλος του αγώνα, αφού είναι κοινώς αποδεκτό ότι με την τακτική που ακολουθήθηκε η Mercedes “αυτοκτόνησε“. Και δεν μιλάμε μόνο για τα 3 pit stops έναντι των 2 του Φέτελ, Ακόμα εντονότερη είναι η συζήτηση για την απόφαση να μπει σκληρή γόμα στα ελαστικά των δύο Mercedes, μετά τα τελευταία τους pit stops, απόφαση που ουσιαστικά καταδίκασε κάθε προσπάθεια των Χάμιλτον και Ρόζμπεργκ να πιάσουν τον Φέτελ. Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, συγκεκριμένα, εμφανίστηκε τρομερά ενοχλημένος με τις επιλογές της ομάδας, καθώς ακούστηκε στην ενδοεπικοινωνία να αμφισβητεί έντονα την τακτική της Mercedes όσον αφορά την επιλογή γόμας. “Με τη μέση γόμα το μονοθέσιο ήταν καλύτερο και μείωνα τη διαφορά. Μου είπαν ότι θα μου βάλουν τη μέση γόμα στο τελευταίο pit stop, αλλά μου έβαλαν τη σκληρή, που δεν ήταν γρήγορη. Έκανα ό, τι μπορούσα. Η ομάδα έκανε ορισμένες επιλογές σήμερα, αν ήταν οι καλύτερες δυνατές θα το αναλύσουμε αργότερα”, δήλωσε κατόπιν ο Χάμιλτον, σαφώς εκνευρισμένος με τον τρόπο που έχασε τον αγώνα. Η δικαιολογία που προέβαλε η Mercedes, πάντως, ήταν ότι είχε μείνει μόνο ένα σετ μεταχειρισμένων ελαστικών μέσης γόμας, και θεωρούσαν πως η φρέσκια σκληρή γόμα θα ήταν ταχύτερη.
Εντύπωση, τέλος, προκάλεσαν και οι δηλώσεις του Διευθυντή Αγωνιστικών Δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ, ο οποίος ουσιαστικά παραδέχτηκε αμήχανος ότι τα πράγματα δεν είναι όσο καλά και εύκολα τα περίμεναν οι άνθρωποι της ομάδας, υπεραμύνθηκε ωστόσο της στρατηγικής που ακολουθήθηκε: “Είναι εύκολο εκ των υστέρων να μετανιώνεις και να λες ότι θα ήταν καλύτερα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Πρόκειται όμως για συλλογικές αποφάσεις. Δεν έχουμε κάνει τα τελευταία δυο χρόνια σημαντικά λάθη στη στρατηγική μας, οπότε δεν έχει νόημα να σταθούμε σ’ ένα μεμονωμένο γεγονός. Αυτό που πρέπει να βρούμε είναι γιατί είχαμε θέμα με το ρυθμό μας στον αγώνα σ’ αυτές τις συνθήκες. Από την οπτική των οδηγών η ανάλυση του αγώνα δεν ήταν εύκολη. Δεν τα πήγαμε καλά με τα μηνύματα ασυρμάτου σήμερα, και είχαμε μερικά λάθη. Ίσως πρέπει να μιλάμε λιγότερο. Βλέποντας ότι δεν μπορούσαμε να φτάσουμε τον Φέτελ, δημιουργήθηκε ένταση. Έχει πλέον δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση, διαφορετική, όπου δεν έχουμε τον απόλυτο έλεγχο. Σήμερα τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περιμέναμε. Υπάρχουν αρκετά θέματα που επιδέχονται βελτίωσης. Σήμερα χάσαμε δίκαια“.
Επόμενος αγώνας στις 12 Απριλίου, την Κυριακή του Πάσχα, στην Κίνα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h 41m 05.793s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.569s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 12.310s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53.822s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m 10.409s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m 13.586s |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m39.085s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 γύρο |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
11 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 γύρο |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 γύρο |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 γύρους |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 | Lewis Hamilton | 43 |
2 | Sebastian Vettel | 40 |
3 | Nico Rosberg | 33 |
4 | Felipe Massa | 20 |
5 | Kimi Raikkonen | 12 |
6 | Felipe Nasr | 10 |
7 | Valtteri Bottas | 10 |
8 | Daniel Ricciardo | 9 |
9 | Nico Hulkenberg | 6 |
10 | Max Verstappen | 6 |
11 | Carlos Sainz | 6 |
12 | Marcus Ericsson | 4 |
13 | Daniil Kvyat | 2 |
14 | Sergio Perez | 1 |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1 | Mercedes | 76 |
2 | Ferrari | 52 |
3 | Williams/Mercedes | 30 |
4 | Sauber/Ferrari | 14 |
5 | Toro Rosso/Renault | 12 |
6 | Red Bull/Renault | 11 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |