Φοβού τον Ρικιάρντο!
Στο συγκλονιστικότερο Grand Prix της χρονιάς (και όχι μόνο), ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε μια εντυπωσιακή νίκη στην Ουγγαρία, προσπερνώντας στους τελευταίους γύρους δύο Πρωταθλητές και κάνοντας αισθητή την παρουσία του στο βαθμολογικό πίνακα, καθώς δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι θεωρεί πως έχει ελπίδες ακόμα και για τον τίτλο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται 71 βαθμούς πίσω από τον Νίκο Ρόζμπεργκ, 8 αγώνες πριν το φινάλε!
Όσο κι αν μοιάζει ουτοπική αυτή η πεποίθηση του νεαρού Αυστραλού, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι η -εξωφρενική- απόφαση των διοργανωτών για διπλούς βαθμούς στο τελευταίο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι ασφαλώς και του αφήνει ελπίδες. “Ξέρω ότι σήμερα μείωσα τη διαφορά, αλλά έχουμε ακόμα πολύ δρόμο. Όλοι λένε πόσο παράξενο είναι το σύστημα βαθμολόγησης στο Άμπου Ντάμπι, αλλά εγώ θα προσπαθήσω να μείνω κοντά κι ίσως αυτό να αποδώσει – θα δούμε”, σχολίασε μετά το τέλος του αγώνα, για να συμπληρώσει για τα όσα έγιναν στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ: “Έπρεπε να επιχειρήσω τις προσπεράσεις για να κερδίσω τον αγώνα, καθώς είχα και πιο φρέσκα ελαστικά. Απείλησα τον Λούις στη 2η στροφή του προηγούμενου γύρου και τελικά τον πέρασα. Μόλις έφτασα κοντά στον Φερνάντο ήξερα ότι έπρεπε να κάνω την επίθεσή μου – ήταν κοντά πίσω μου σε απόσταση DRS ο Λούις και δεν μπορούσα να χάσω πολύ χρόνο. Όταν πέρασα πρώτος ήξερα ότι απέμεναν δύο γύροι και αυτό μου έδωσε πολύ ωραία αίσθηση. Ήταν διασκεδαστικό. Τα ελαστικά μου δεν θα γινόντουσαν καλύτερα όσο καθόμουν πίσω τους, οπότε οσφράνθηκα τις ευκαιρίες και τις εκμεταλλεύτηκα. Μου έδωσε τρομερή αίσθηση αυτή η νίκη – σίγουρα εξίσου καλή με την πρώτη μου. Νομίζω ότι η πρώτη είναι σπουδαία, αλλά στη δεύτερη συνειδητοποιείς λίγο πιο σύντομα τι έγινε και κατά κάποιον τρόπο είσαι σε θέση να τη χαρείς πιο νωρίς. Όταν περνούσα τη γραμμή του τερματισμού ήξερα τι συνέβαινε και άφησα όλα μου τα συναισθήματα ελεύθερα”.
Περίπου μία ώρα πριν την έναρξη του αγώνα άρχισε να βρέχει, όμως η βροχή σταμάτησε μετά από μισή ώρα και με την έναρξη η πίστα ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση. Ο Ρόζμπεργκ κράτησε την πρώτη θέση με την εκκίνηση, ενώ ο Λούις Χάμιλτον ξεκίνησε μια απελπισμένη προσπάθεια να επιστρέψει στον αγώνα έχοντας ξεκινήσει από τα pits, μετά την ατυχία που αντιμετώπισε με το μηχανικό πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Η στιγμή που άλλαξε οριστικά τη ροή του αγώνα ήρθε στον 9ο γύρο, όταν ο Μάρκους Έρικσον έχασε τον έλεγχο της Caterham και διέλυσε το μονοθέσιό του στον προστατευτικό τοίχωμα. Αμέσως το όχημα ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, όμως οι πρωτοπόροι στάθηκαν άτυχοι καθώς είχαν μόλις περάσει την είσοδο για τα pits. Την κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Ρικιάρντο, που μπήκε αμέσως στα pits και άλλαξε ελαστικά, αλλά και ο Μπάτον, ο οποίος όμως θα πλήρωνε έπειτα την απόφαση των μηχανικών της McLaren να του βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Έτσι, η Red Bull του Ρικιάρντο βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, ακολουθούμενη από τις δύο McLaren.
Στον 23ο γύρο ένα ακόμα ατύχημα άλλαξε και πάλι τις ισορροπίες: ήταν η σειρά του Σέρχιο Πέρεθ να ρίξει με δύναμη στον τοίχο τη Force India και να προκαλέσει εκ νέου την είσοδο του οχήματος ασφαλείας. Ο Ρικιάρντο μαζί με τις δύο Williams των Μάσα και Μπότας έσπευσαν να μπουν και πάλι στα pits, κάτι που δεν έκαναν οι Αλόνσο, Ρόζμπεργκ και Χάμιλτον, ο οποίος στο μεταξύ είχε πλησιάσει. Ο Ισπανός πήρε το προβάδισμα εν μέσω πανηγυρισμών των ανθρώπων της Ferrari, οι οποίοι έβλεπαν ξαφνικά ορατό το ενδεχόμενο για μια παντελώς αναπάντεχη νίκη! Στον 38ο γύρο ο Αλόνσο μπήκε στα pits και άλλαξε ελαστικά, κάτι που έκανε και ο Χάμιλτον στον αμέσως επόμενο. Οι δύο πιλότοι σε συνεννόηση με τις ομάδες τους αποφάσισαν να πορευτούν έτσι μέχρι τέλους, τη στιγμή που ο Ρικιάρντο έκανε και τρίτο pit stop στον 54ο γυρο, τακτική που μιμήθηκε και ο Νίκο Ρόζμπεργκ τρεις γύρους αργότερα.
Οι τελευταίοι τέσσερις γύροι αποτελούν μια πραγματική διαφήμιση του αθλήματος. Αλόνσο και Χάμιλτον προσπάθησαν, αλλά δεν μπορούσαν να κρατήσουν πίσω τους τη Red Bull του Ρικιάρντο με τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, κι έτσι ο Αυστραλός προσπέρασε και τους δύο πιλότους και κάλπασε προς την καρό σημαία. Περίπου τρεις γύρους πριν το τέλος, η σαπουνόπερα που αποτελεί η φετινή Mercedes είχε ένα ακόμα επεισόδιο, όταν η ομάδα ζήτησε από τον Χάμιλτον να αφήσει τον Ρόζμπεργκ να περάσει, καθώς ο Γερμανός είχε φρέσκα ελαστικά και περισσότερες πιθανότητες να περάσει τον Αλόνσο. Ο Βρετανός αρνήθηκε να εκτελέσει την εντολή και αποφάσισε να κυνηγήσει ο ίδιος τον Ισπανό. Ο πιλότος της Ferrari, επιδεικνύοντας τις ασύλληπτες ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, κατόρθωσε να κρατήσει πίσω του τις δύο Mercedes και να πάρει μια δεύτερη θέση πέρα από κάθε προσδοκία για τη Scuderia, οδηγώντας για 32 γύρους με τη μαλακή γόμα!
Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Φελίπε Μάσα, “ξορκίζοντας” τις συνεχείς ατυχίες που τον κατέτρεξαν στα προηγούμενα Grand Prix, ενώ την εξάδα συμπλήρωσε ο Κίμι Ράικονεν, επιβεβαιώνοντας έναν εξαιρετικό αγώνα για τις Ferrari. Στην έβδομη θέση βρέθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος στάθηκε τυχερός τη στιγμή που βρέθηκε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα στην ευθεία τερματισμού, όταν στην προσπάθειά του να καταδιώξει τον Χάμιλτον “πάτησε” έξω από την πίστα σε βρεγμένο τερέν και γλίτωσε τα χειρότερα ουσιαστικά βρίσκοντας στον τοίχο με αμφότερες τις ρόδες της δεξιάς πτέρυγας, συνεχίζοντας μάλιστα αμέσως τον αγώνα!
Στη διαμάχη που ξέσπασε στη Mercedes, καθένας από τους πρωταγωνιστές είχε να προσφέρει τη δική του ερμηνεία: ο Χάμιλτον σε δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα εμφανίστηκε αμήχανος, λέγοντας πως δεν μπορεί να κατανοήσει την εντολή που του έδωσε η ομάδα και πως ενήργησε σωστά, γιατί κυνηγάει τον Ρόζμπεργκ για τον τίτλο και αν τον άφηνε να περάσει θα άνοιγε κι άλλο η βαθμολογική “ψαλίδα”: “Θα έχανα βαθμούς από τον Νίκο. Αν του είχα ανοίξει δρόμο όταν μου το ζήτησαν, θα με είχε κερδίσει. Θα μιλήσω με όλους, να τους δώσω το προνόμιο της αμφιβολίας, και είμαι βέβαιος ότι έχουν καλούς λόγους. Στο τέλος, όμως, θα έχανα βαθμούς σήμερα, και πήρα τη σωστή απόφαση για μένα. Είμαι στον ίδιο αγώνα με εκείνον, μόνο και μόνο επειδή είχε να κάνει ένα pit stop περισσότερο δεν σημαίνει ότι τρέχουμε σε διαφορετικό αγώνα. Αν τον είχα αφήσει να περάσει, θα είχε φύγει μπροστά και θα με έβρισκε πάλι αργότερα. Ήμουν πάρα, πάρα πολύ σοκαρισμένος που η ομάδα μου ζήτησε να κάνω κάτι τέτοιο. Δεν έφτασε αρκετά κοντά για να προσπεράσει, εγώ δεν πρόκειται να σήκωνα γκάζι και να χάσω έδαφος από τον Φερνάντο και τον Ντάνιελ, οπότε ήταν λίγο παράξενο”.
Ο Ρόζμπεργκ από την πλευρά του έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν ζήτησε ο ίδιος από τον Χάμιλτον να κάνει στην άκρη, απλά τον πληροφόρησαν από την ομάδα ότι αυτό θα γίνει και μπερδεύτηκε όταν είδε ότι ο Χάμιλτον δεν τον αφήνει να περάσει: “Η ομάδα ήταν που με ενημέρωσε ότι θα με άφηνε να τον περάσω, δεν ήταν δική μου απόφαση και αυτό ήταν όλο. Δεν ξέρω τι συνέβη και πρέπει να το συζητήσουμε – μέσα όμως στην ομάδα, μεταξύ μας καλύτερα και όχι δημόσια. Το ζήτημα είναι ότι κρατάω ακόμα την πρωτοπορία στη βαθμολογία και θα επιστρέψω από τις καλοκαιρινές διακοπές με πλήρως επιθετική διάθεση”, σχολίασε ο Γερμανός.
Επόμενος αγώνας στις 24 Αυγούστου, στην πίστα του Σπα στο Βέλγιο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:53:05.058 2. Αλόνσο (Ferrari) +5.225 3. Χάμιλτον (Mercedes) +5.857 4. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +6.361 5. Μάσα (Williams-Mercedes) +29.841 6. Ράικονεν (Ferrari) +31.491 7. Φέτελ (Red Bull-Renault) +40.964 8. Μπότας (Williams-Mercedes) +41.344 9. Βερν (Toro Rosso-Renault) +58.527 10. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1:07.280 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 1. Ρόσμπεργκ – 202 2. Χάμιλτον – 191 3. Ρικιάρντο – 131 4. Αλόνσο – 115 5. Μπότας – 91 6. Φέτελ – 88 7. Χούλκενμπεργκ – 69 8. Μπάτον – 60 9. Μάσα – 40 10. Μάγκνουσεν – 37 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 1. Mercedes – 366 2. Red Bull – 188 3. Williams – 121 4. Ferrari – 116 5. Force India – 98 6. McLaren – 96 7. Toro Rosso – 15 8. Lotus – 8 9. Marussia – 2
|