Blog

Τα προβλήματα των πρωτοπόρων

June 27, 2014

Μπορεί η Mercedes να έχει ουσιαστικά εξασφαλίσει τον φετινό τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1 και οι δύο της πιλότοι να είναι τα αδιαφιλονίκητα φαβορί και να διεκδικούν τον τίτλο των οδηγών, ωστόσο τα πράγματα στη γερμανική ομάδα κάθε άλλο παρά ρόδινα είναι.

Η απόφαση της ομάδας να αφήσει τους δύο πιλότους να παλέψουν επί ίσοις όροις για τον τίτλο, χωρίς να δίνει ξεκάθαρα προτεραιότητα σε έναν από τους δύο, έχει πυροδοτήσει μια υφέρπουσα, μέχρι στιγμής, κόντρα μεταξύ του Νίκο Ρόζμπεργκ και του Λούις Χάμιλτον, η οποία αν δεν τεθεί υπό έλεγχο μπορεί να κάνει ζημιά στη Mercedes. Αυτό έγινε κατανοητό στα τελευταία δύο Grand Prix, καθώς στον Καναδά η πρώτη θέση χάθηκε από την Red Bull του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ενώ στην Αυστρία τα “Ασημένια Βέλη” έχασαν την Pole Position από τη Williams του Μάσα, κατορθώνοντας ωστόσο στον αγώνα να κάνουν και πάλι το “1-2”.

Σχετικά με το ζήτημα τοποθετήθηκε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, ο οποίος παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία της ομάδας λόγω της έλλειψης επικοινωνίας, της καχυποψίας και της ανταγωνιστικότητας που έχει καλλιεργηθεί ανάμεσα σε Ρόζμπεργκ και Χάμιλτον: “Προτεραιότητά μας είναι η ελευθερία των οδηγών να συναγωνίζονται ο ένας τον άλλο. Δε θέλουμε να εμπλακούμε σ’ αυτή την κόντρα και να την επηρεάσουμε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Όμως πρέπει να παραδεχτώ πως στην Αυστρία δεν ήμασταν σε καλή κατάσταση και η ατμόσφαιρα σε σχέση με άλλους αγώνες δεν ήταν καλή. Το κλίμα είναι άκρως ανταγωνιστικό, δεν υπάρχει επικοινωνία και ανταλλαγή στοιχείων και πρέπει να σιγουρευτούμε ότι αυτό δε θα αποβεί επιζήμιο για την ομάδα. Πρέπει να δουλεύουν όλοι μαζί, οι οδηγοί και οι μηχανικοί και από τα δυο μονοθέσια, αυτό το πνεύμα με εκφράζει και θέλω να διατηρήσω. Δεν έχει να κάνει με τη νίκη στους επόμενους αγώνες, αλλά με το αν θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί τα επόμενα χρόνια. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να μαθαίνουμε σε κάθε αγώνα και μπορούμε να μάθουμε μόνο αν έχουμε ανοικτή επικοινωνία και συνεργασία”, σχολίασε αρχικά ο Βολφ.

Ο Αυστριακός, φυσικά, δεν τρέφει αυταπάτες: γνωρίζει καλά ότι δεν είναι εύκολο να πείσει δύο ιδιαιτέρως ανταγωνιστικούς οδηγούς που παλεύουν για το πρωτάθλημα να αρχίσουν να μοιράζονται στοιχεία και στρατηγικές. “Πρέπει να διατηρήσουμε ένα επίπεδο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών. Προφανώς το κλίμα ανάμεσά τους είναι άκρως ανταγωνιστικό και όσο προχωρά η σεζόν θα εντείνεται περισσότερο. Πρέπει να το δούμε πολύ προσεκτικά. Δε θέλουμε να παίζουμε κρυφτούλι με τις ικανότητες του μονοθεσίου, γιατί πρέπει να κατανοήσουμε νωρίτερα πως μπορούμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο. Δε θέλουμε ούτε γύρους ημιτελείς, ούτε στρουθοκαμηλισμούς. Πρέπει να μαθαίνουμε συνέχεια και κάτι νέο για το μονοθέσιο. Οι οδηγοί έχουν στο μυαλό τους τον τίτλο, εμείς θέλουμε τόσο το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές όσο και έναν εκ των δυο πρωταθλητή. Ας πάρουμε πρώτα το πρωτάθλημα κατασκευαστών και μετά μπορούμε να τους αφήσουμε ελεύθερους να κοντραριστούν για τον τίτλο των οδηγών”, κατέληξε ο Βολφ.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόζμπεργκ, πάντως, δε φάνηκε να συμμερίζεται ακριβώς την άποψη του Βολφ: “Είναι όλα ανοιχτά και ελεύθερα”, σχολίασε ο Ρόζμπεργκ, που βρίσκεται 29 πόντους πάνω από τον ομόσταυλό του Λούις Χάμιλτον. “Οι πληροφορίες, τα δεδομένα, όλα είναι προσβάσιμα από όλους. Απλά κάποιες φορές δε γίνεται να απλώσεις τη στρατηγική σου στο τραπέζι και να πεις “ορίστε, να τι θα κάνω”. Αν βρω κάπου ένα πλεονέκτημα θα το κρατήσω για τον εαυτό μου, δεν πρόκειται να το μοιραστώ με όλους. Θεωρώ όμως ότι τόσο εγώ όσο και ο Λούις καταλαβαίνουμε πολύ καλά πού μπαίνουν τα όρια και τι ζητά από μας η ομάδα. Στην τελική τρέχουμε και οι δύο για τα “Ασημένια Βέλη” και όλα είναι ελεύθερα, γιατί το ζητούμενο είναι η ομάδα να παρουσιάζεται πάντα δυνατή. Είμαστε ισχυρότεροι όταν συνεργαζόμαστε, αυτό κάνουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Την ίδια στιγμή, όμως, παλεύουμε ο ένας με τον άλλο για τον τίτλο. Και όπως είναι λογικό, όταν κάποιος από τους δυο μας βρει ένα αβαντάζ, θα το πάρει“, τόνισε ο Γερμανός πιλότος.