Blog

Ξεφεύγει ο Ρόζμπεργκ

June 23, 2014

Με μια οριακή νίκη στην πίστα του Σπίλμπεργκ στην Αυστρία, ο Νίκο Ρόζμπεργκ κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά από τους διώκτες του στη βαθμολογία και να πάρει ξεκάθαρο προβάδισμα στη μάχη του τίτλου.Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes επικράτησε για άλλη μια φορά του ομόσταυλού του Λούις Χάμιλτον, ο οποίος πλέον υπολείπεται 29 βαθμούς στη βαθμολογία παρά το γεγονός ότι έχει μια νίκη παραπάνω από τον Ρόζμπεργκ, καθώς ο Βρετανός είχε και 2 εγκαταλείψεις στα Grand Prix της Αυστραλίας και του Καναδά. Ο Χάμιλτον, πάντως, κατέβαλε συγκινητική προσπάθεια και πραγματοποίησε εξαιρετική εκκίνηση, κατορθώνοντας μέχρι τα μισά του πρώτου γύρου να φτάσει από την 9η στην 4η θέση. Αντιστρόφως ανάλογη απόδοση είχε ο νικητής του προηγούμενου Grand Prix, Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull, ο οποίος ξεκίνησε από την 5η θέση και βρέθηκε στη 10η!

“Οι 29 βαθμοί είναι σίγουρα μια καλή διαφορά, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς στη σεζόν. Θέλω να προσπαθώ να συγκεντρώνομαι σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο και να προσπαθώ να χαίρομαι τη στιγμή”, σχολίασε αρχικά ο Ρόζμπεργκ μετά το τέλος του αγώνα, για να συνεχίσει: “Δεν ήταν και ο πιο εύκολος αγώνας. Προσπαθούσαμε να διαχειριστούμε διάφορα που συνέβαιναν, όμως είχα και πάλι ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο και είναι σπουδαίο που επέστρεψα στις νίκες. Ήταν, επίσης, πολύ σημαντικό το ότι πετύχαμε ένα ακόμα “1-2”. Πηγαίνω στον επόμενο αγώνα με το κορυφαίο μονοθέσιο, γνωρίζοντας ότι αν κάνω καλή δουλειά μπορώ να κερδίσω την poll position και τη νίκη, κάτι που είναι σημαντικό για την ψυχολογία μου”, τόνισε ο επίδοξος πρωταθλητής.

Ο αγώνας εξελίχθηκε σε μονομαχία ανάμεσα στα μονοθέσια της Mercedes και σε εκείνα της Williams, με την τακτική να έχει τον πρώτο λόγο, καθώς η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ουσιαστικά λόγω των pit stop. Οι δύο Mercedes πέρασαν τον Μάσα μετά το πρώτο pit stop, ενώ ο Βαλτέρι Μπότας κατόρθωσε να βρεθεί στη 2η θέση, με τον Σέρχιο Πέρεθ να οδηγεί εκείνη τη στιγμή την κούρσα. Ο Μεξικάνος της Force India, όμως, δεν κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση και δέχτηκε την προσπέραση από Ρόζμπεργκ και Μπότας λίγο πριν το πρώτο του pit stop.

Στη συνέχεια ο Χάμιλτον ξεκίνησε την καταδίωξη του Φινλανδού πιλότου της Williams με στόχο τη δεύτερη θέση που θα του επέτρεπε να κυνηγήσει τον Ρόζμπεργκ. Στο δεύτερο pit stop του Βρετανού, όμως, υπήρξε κάποια καθυστέρηση που έμελλε να κοστίσει στον Χάμιλτον τις όποιες πιθανότητες του αναλογούσαν για τη νίκη. Η επιλογή της Williams να καθυστερήσει το δεύτερο pit stop των οδηγών της, έπειτα, έδωσε την ευκαιρία στον Χάμιλτον να περάσει δεύτερος και σφράγισε, επί της ουσίας, το “1-2” των Mercedes.

Από αυτό το σημείο και μέχρι την καρό σημαία, ο Χάμιλτον καταδίωξε τον Ρόζμπεργκ, όμως παρά το γεγονός ότι κατόρθωσε να τον πλησιάσει αισθητά, δεν είχε την ευκαιρία να τον προσπεράσει και τερμάτισε δεύτερος, πίσω από τον Γερμανό. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Βαλτέρι Μπότας, με τον Φινλανδό να ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του σε βάθρο και να πλέει σε πελάγη ευτυχίας: “Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος, δυσκολεύομαι να βρω τα λόγια! Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για το μονοθέσιο που μου έδωσε. Κάναμε πολλή υπομονή πέρσι και τα προηγούμενα χρόνια στη Williams, και τώρα όλα είναι πολύ καλύτερα. Ο αγώνας ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόμασταν αυτή τη στιγμή, όλα κύλησαν όπως τα είχαμε προγραμματίσει. Το αυτοκίνητο άξιζε το βάθρο αυτή τη φορά και είμαι τόσο χαρούμενος που τα καταφέραμε. Πιστεύω ότι αυτό ήταν το καλύτερό μου Σαββατοκύριακο. Είμαι πολύ χαρούμενος για την ομάδα, ήμασταν πολύ δυνατοί. Όλα οφείλονται στη σκληρή δουλειά μας. Προοδεύουμε, φτάνουμε όλο και πιο κοντά στις θέσεις που ανήκουμε. Έπρεπε να πάρουμε το μέγιστο από την απόδοση των μονοθεσίων μας σήμερα και νομίζω πως δείξαμε τι μπορούμε να κάνουμε”, ήταν τα λόγια του περιχαρή 25χρονου Φινλανδού.

Τέταρτος τερμάτισε ο έτερος πιλότος της Williams, Φελίπε Μάσα. Την πέμπτη θέση κατέλαβε ο Αλόνσο, που πραγματοποίησε έναν μεστό και μετρημένο αγώνα, ενώ ο Πέρεθ τερμάτισε τελικά στην 6η θέση. Αυτό που σχολιάστηκε περισσότερο όλων, πάντως, ήταν η νέα εγκατάλειψη του πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ, που ήταν η τρίτη για φέτος. Ο Γερμανός έχασε την ισχύ του κινητήρα του στον δεύτερο μόλις γύρο,υποχώρησε στην τελευταία θέση, έμεινε στον αγώνα όμως εγκατέλειψε οριστικά στον 36ο γύρο, μιας και πλέον δεν είχε καμιά ελπίδα να βαθμολογηθεί. Το τελος του αγώνα έφερε και έντονη φημολογία για τη σχέση της Red Bull με την Renault, με τον Διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, να διευκρινίζει ότι η Renault θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει θέμα λύσης της συνεργασίας. “Είναι ασφαλώς εκνευριστικό, πάλι είχαμε πρόβλημα σήμερα. Στο τέλος της ημέρας, όμως, έχουμε κερδίσει όλους τους τίτλους και τις νίκες μας με τη Renault και πρέπει να την εμπιστευτούμε ότι θα βρει λύσεις για αυτά τα προβλήματα, που σίγουρα δεν είναι λίγα. Εμείς στην Red Bull δεν σκοπεύουμε να σχεδιάσουμε τον δικό μας κινητήρα. Είμαστε σχεδιαστές και κατασκευαστές μονοθεσίων, όχι κινητήρων. Όμως θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, θέλουμε να αγωνιζόμαστε για τις κορυφαίες θέσεις και η Renault πρέπει να λύσει τα προβλήματά της. Πρέπει να αλλάξει κάτι. Δεν πρόκειται για απειλή. Θα έχουμε κινητήρες της Renault του χρόνου, ίσως και τα επόμενα χρόνια. Όμως πρέπει να βγάλουμε την ομάδα μας από τη θέση που βρίσκεται και η Renault το ξέρει. Είχαμε οκτώ μονοθέσια με κινητήρες Mercedes στην πρώτη δεκάδα σήμερα, αυτό δεν μπορεί να είναι συμπτωματικό“, κατέληξε ο ισχυρός άνδρας της Red Bull.

Ο ίδιος ο Φέτελ, πάντως, εμφανίστηκε αρκετά ψύχραιμος στις δηλώσεις του: “Εγκαταλείψαμε διότι θέλαμε να προφυλάξουμε τον κινητήρα. Ελπίζαμε να βγει το όχημα ασφαλείας, αλλά αυτό δεν συνέβαινε και ήταν άσκοπο να συνεχίζουμε ενώ βρισκόμασταν ήδη έναν γύρο πίσω από όλους. Και η εγκατάλειψη είναι μέρος του παιχνιδιού. Προφανώς το πρώτο μισό της σεζόν ήταν κακό για εμάς, με τρεις εγκαταλείψεις και πολλά προβλήματα. Ορισμένες φορές βρίσκεις τον εαυτό σου να μην έχει κανένα πρόβλημα, άλλες φορές να έχει πολλά. Είναι μέρος του παιχνιδιού“, ήταν τα λόγια του Γερμανού πιλότου.

Επόμενος αγώνας στις 6 Ιουλίου, στην πίστα του Σίλβερστόουν.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:27:54.967

2. Χάμιλτον (Mercedes) +1.932

3. Μπότας (Williams) +8.172

4. Μάσα (Williams) +17.358

5. Αλόνσο (Ferrari) +18.553

6. Πέρεθ (Force India) +28.546

7. Μάγκνουσεν (McLaren) +32.031

8. Ρικιάρντο (Red Bull) +43.522

9. Χούλκενμπεργκ (Force India) +44.137

10. Ράικονεν (Ferrari) +47.777

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόσμπεργκ – 165

2. Χάμιλτον – 136

3. Ρικιάρντο – 83

4. Αλόνσο – 79

5. Φέτελ – 60

6. Χούλκενμπεργκ – 59

7. Μπότας – 55

8. Μπάτον – 43

9. Μάσα – 30

10. Μάγκνουσεν – 29

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes – 301

2. Red Bull – 143

3. Ferrari – 98

4. Force India – 87

5. Williams – 85

6. McLaren – 72

7. Toro Rosso – 12

8. Lotus – 8

9. Marussia – 2