Blog

Άνοιξε λογαριασμό ο Ρικιάρντο

June 10, 2014

Είχε προειδοποιήσει, μιας και από την αρχή της σεζόν έδειχνε με τις εμφανίσεις του πως ήρθε στον κόσμο της Formula 1 για να μείνει. Στα δύο προηγούμενα Grand Prix κατόρθωσε μάλιστα να ανέβει και στο βάθρο, οπότε ήταν μάλλον θέμα χρόνου για τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη. Ο νεαρός Αυστραλός τα κατάφερε στο Μόντρεαλ, στον 7ο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος, αφήνοντας πίσω του για πρώτη φορά φέτος τις δύο Mercedes που, κατά γενική ομολογία, κυριαρχούν στο κυνήγι του τίτλου. Κι αν για τον Ρόζμπεργκ μάλλον μικρό το κακό, αφού κατέλαβε τελικά τη δεύτερη θέση, ο αγώνας δεν κύλισε καθόλου καλά για το Χάμιλτον, ο οποίος εγκατέλειψε και βρίσκεται πια 22 πόντους πίσω από τον Γερμανό ομόσταυλό του στην κούρσα για την κορυφή.

Ο αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για τον Νίκο Ρόζμπεργκ, ο οποίος ήρθε υπερβολικά κοντά με τον Χάμιλτον στην πρώτη στροφή, “αναγκάζοντας” τον Βρετανό να αλλάξει ελάχιστα την πορεία του. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Φέτελ που πέρασε δεύτερος, όμως ο Χάμιλτον δεν άργησε να ανακτήσει τη δεύτερη θέση. Και ενώ όλα έδειχναν ότι θα ήμασταν και πάλι στο ίδιο έργο θεατές, με τις δύο Mercedes να μάχονται για την πρωτιά και τα υπόλοιπα μονοθέσια πολύ πίσω, πρώτα ο Χάμιλτον και έπειτα ο Ρόζμπεργκ ανέφεραν στην ομάδα της Mercedes απώλεια ισχύος κινητήρα. Η διαφορά που είχαν οικοδομήσει χάθηκε γρήγορα και μετά το δεύτερο pit stop η κατάσταση άλλαξε άρδην.

Οι δύο Mercedes μάχονται, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί τον Ρόζμπεργκ κατά πόδας

Ο Φελίπε Μάσα πέρασε μπροστά, ενώ ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε μια μικρή καθυστέρηση του Ρόζμπεργκ στα pits για να τον περάσει και να πλασαριστεί δεύτερος. Όμως τα προβλήματα δεν είχαν τελειώσει για το Βρετανό, ο οποίος αντιμετώπισε και πάλι πρόβλημα, αυτή τη φορά στα φρένα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει οριστικά τον αγώνα, για δεύτερη φορά φέτος μετά την εγκατάλειψη στην Αυστραλία.

Η μοναδική Mercedes που είχε μείνει στον αγώνα, με τον Γερμανό πιλότο πίσω από το τιμόνι, φάνηκε να κατορθώνει να αντιμετωπίζει πλέον τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε, και ο Ρόζμπεργκ κατόρθωσε χωρίς κανένα πρόβλημα να κρατήσει σε απόσταση τον Πέρεθ και τις δύο Red Bull. Όταν ο Μάσα αποφάσισε εν τέλει να μπει για δεύτερο pit stop, ο Ρόζμπεργκ φάνηκε πως θα “καθάριζε” την πρώτη θέση, έχοντας στην ουρά του τον Ρικιάρντο και πιο πίσω τους Πέρεθ, Φέτελ και Μάσα. Αυτοί οι πέντε επρόκειτο να κυνηγήσουν και το βάθρο στους τελευταίους γύρους.

Η στιγμή που η Williams του Φελίπε Μάσα προσκρούει στον προστατευτικό τοίχο

Τρεις γύρους πριν την καρό σημαία, ο Ρικιάρντο αποφάσισε να κάνει την επίθεσή του. Ο Αυστραλός κατόρθωσε να προσπεράσει τον Ρόζμπεργκ, την ίδια στιγμή που ο ομόσταυλός του Φέτελ περνούσε τον Πέρεθ για την τρίτη θέση. Ο Μάσα προσπάθησε να κάνει το ίδιο, και καθώς ο Πέρεθ αποπειράθηκε να “αμυνθεί” κάνοντας ελαφρά κίνηση προς τα αριστερά τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν τροχούς και μας έδωσαν μια πραγματικά τρομακτική στιγμή, προσκρούοντας με δύναμη στα προστατευτικά. Ο Φέτελ στάθηκε τυχερός, βλέποντας τα εκτός ελέγχου μονοθέσια των Πέρεθ και Μάσα να περνάνε δεξιά και αριστερά του πάνω στη στροφή, χωρίς όμως να τον βρίσκουν. Ευτυχώς και οι δύο οδηγοί τη γλίτωσαν πολύ φτηνά, αφού για προληπτικούς λόγους διακομίστηκαν στο νοσοκομείο όπου οι εξετάσεις έδειξαν ότι δεν υπέστησαν τον παραμικρό τραυματισμό, παρά τη σφοδρή σύγκρουση.

Κανένα πρόβλημα για τον Μάσα, που φροντίζει να καθησυχάσει τους φίλους του από το νοσοκομείο

Κάπου εκεί όλα τελείωσαν: ο Ρικιάρντο κράτησε την πρωτιά μέχρι το τέλος, ο Ρόζμπεργκ τη δεύτερη θέση και ο Φέτελ την τρίτη. Μόνο αξιοσημείωτο η άνοδος του Τζένσον Μπάτον, ο οποίος κατόρθωσε να περάσει τους Χούλκενμπεργκ και Αλόνσο και να βρεθεί τέταρτος. Με αυτό το αποτέλεσμα οι δύο Red Bull κατάφεραν να κλείσουν κάπως τη διαφορά από τις Mercedes, αν και ακόμα απέχουν αρκετά από την κορυφή. Με τον επόμενο αγώνα να γίνεται σε δύο Κυριακές στην Αυστρία, μένει να φανεί αν ο Ρικιάρντο και ο Φέτελ μπορούν να δώσουν συνέχεια στα καλά αποτελέσματα και να πλησιάσουν ακόμα περισσότερο.

Ο Ρικιάρντο αντικρίζει την καρό σημαία

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Ρικιάρντο (Red Bull) 1:39:12.830

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +4.2

3. Φέτελ (Red Bull) +5.2

4. Μπάτον (McLaren) +11.7

5. Χούλκενμπεργκ (Force India) +12.8

6. Αλόνσο (Ferrari) +14.8

7. Μπότας (Williams) +23.5

8. Βερν (Toro Rosso) +28.0

9. Μάγκνουσεν (McLaren) +29.2

10. Ράικονεν (Ferrari) +53.6

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόσμπεργκ – 140

2. Χάμιλτον – 118

3. Ρικιάρντο – 79

4. Αλόνσο – 69

5. Φέτελ – 60

6. Χούλκενμπεργκ – 57

7. Μπάτον – 43

8. Μπότας – 40

9. Μάγκνουσεν – 23

10. Πέρεθ – 20

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes – 258

2. Red Bull – 139

3. Ferrari – 87

4. Force India – 77

5. McLaren – 66

6. Williams – 58

7. Toro Rosso – 12

8. Lotus – 8

9. Marussia – 2