“Πρίγκιπας” στο Μονακό
Κυρίαρχος στην πίστα του Μόντε Κάρλο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes έγινε μάλιστα ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία που κερδίζει το Grand Prix του Μονακό όντας επικεφαλής σε κάθε του γύρο, μετά τον Άιρτον Σένα το 1991, ενώ την ίδια στιγμή ξεπέρασε και πάλι στην κατάταξη τον ομόσταυλό του, Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έμεινε δεύτερος τόσο στον αγώνα όσο και στον πίνακα της βαθμολογίας των οδηγών.
Αυτό που κρατάει ασφαλώς η ομάδα της Mercedes είναι το ότι οι πιλότοι της έκαναν το “1-2” σε άλλον έναν αγώνα. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η γερμανική ομάδα προελαύνει στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, δεν είναι όλα ρόδινα: η κόντρα των δύο πιλότων της είναι πλέον περισσότερο από εμφανής και η στάση ουδετερότητας που κρατά η Mercedes, ουσιαστικά αφήνοντάς τους να παλέψουν για το πρωτάθλημα, δεν βοηθάει και πολύ την κατάσταση. Ρόζμπεργκ και Χάμιλτον γνωρίζονται πάρα πολλά χρόνια, όταν παιδιά ακόμα συναγωνίζονταν στα πρωταθλήματα καρτ, όμως στο Μονακό ο έκδηλα εκνευρισμένος Χάμιλτον (που είναι βέβαιο ότι θεωρεί το λάθος που έκανε το Σάββατο ο Ρόζμπεργκ και του στοίχισε την pole position ήταν εσκεμμένο) παρέλειψε να συγχαρεί το Γερμανό για τη νίκη του και ο Ρόζμπεργκ, από τη μεριά του, δεν του έριξε ούτε ματιά στο βάθρο των νικητών.
“Δεν είμαστε φίλοι, είμαστε συνάδελφοι“, σχολίασε μετά τον αγώνα ο Χάμιλτον. “Δεν έχω να συζητήσω κάτι με το Νίκο. Είπε όσα είχε να πει σε μια σύσκεψη με τον Τότο Βολφ και τον Νίκι Λάουντα, εγώ έχω πει την άποψή μου για το θέμα και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να δίνουμε συνέχεια”, πρόσθεσε ο Βρετανός, ο οποίος έχει πλέον ανοιχτό μέτωπο και με την ομάδα της Mercedes, καθώς δείχνει να θεωρεί ότι μεροληπτεί υπέρ του Ρόζμπεργκ. Ακούστηκε πολλάκις να διαμαρτύρεται στη ραδιοεπικοινωνία κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ έφτασε στο σημείο να αναφερθεί και στην πρώην του ομάδα, τη McLaren, σχολιάζοντας το γεγονός ότι η ομάδα της Mercedes δεν τον κάλεσε στα pits στα περίπου 30 δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν μετά το ατύχημα του Άντριαν Σούτιλ, κάτι που θα τον έβαζε επικεφαλής στον αγώνα (και θα έκανε αναπόφευκτα τον Ρόζμπεργκ να νιώθει αδικημένος): “Όταν βρισκόμουν στη McLaren είχαμε δύο υπεύθυνους στρατηγικής και ο δικός μου επέλεγε την καλύτερη στρατηγική για μένα. Δυστυχώς τώρα έχουμε μόνο έναν υπεύθυνο στρατηγικής και είναι εκπληκτικός, αλλά ο ρόλος του είναι να προσέχει τον οδηγό που βρίσκεται επικεφαλής, καθώς όποιος είναι δεύτερος έρχεται και δεύτερος στην προτεραιότητα. Ήξερα από την αρχή του αγώνα ότι είχα περιορισμένες πιθανότητες να κερδίσω και θα χρειαζόμουν ένα θαύμα σε μια τέτοια πίστα. Παρουσιάστηκε μια ευκαιρία και θα έπρεπε να είχα μπει στα pits. Στη McLaren θα με τραβούσαν στα pits στον ίδιο γύρο και αυτό θα μου εξασφάλιζε και το πλεονέκτημα να επιστρέψω στην πίστα πριν καταφτάσει το όχημα ασφαλείας”.
Πιο διαλλακτικός όσον αφορά τη σχέση του με τον Χάμιλτον εμφανίστηκε στις δηλώσεις του ο Νίκο Ρόζμπεργκ: “Πάντα ήμασταν φίλοι με τον Λούις και πάντα θα είμαστε. Είναι αλήθεια όμως ότι η λέξη “φίλος” είναι βαριά. Τι σημαίνει φίλοι; Έχουμε καλή σχέση και συνεργαζόμαστε καλά, αυτό νομίζω”, σχολίασε ο Γερμανός, ο οποίος για τον αγώνα είχε να πει τα εξής: “Είναι μια σημαντική νίκη για μένα διότι ο Λούις είχε την κεκτημένη ταχύτητα, έπαιρνε τις νίκες και τα αποτελέσματα και χρειαζόταν να προσπαθήσω πολύ για να σπάσω αυτό το σερί. Ήταν πολύ, πολύ ιδιαίτερη ημέρα. Ο Λιούις οδήγησε εξαιρετικά και με πίεσε πάρα πολύ, αλλά έμεινα ψύχραιμος και κατάφερα να κερδίσω. Είμαι πολύ χαρούμενος για όλη την ομάδα, με το εξαιρετικό μονοθέσιο που μας έχει προσφέρει φέτος”.
Πίσω όμως από τα δύο “ασημένια βέλη” είχαμε αγώνα. Έναν αγώνα άκρως επεισοδιακό, που σημαδεύτηκε μάλιστα από 8 εγκαταλείψεις! Αυτός που ξεκίνησε καλύτερα από όλους τον αγώνα ήταν ο Κίμι Ράικονεν, που επωφελήθηκε της ολιγωρίας των υπολοίπων και βρέθηκε 3ος, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Φέτελ. Ο Φινλανδός έδειχνε πως αυτή τη φορά θα κατάφερνε να ανεβεί στο βάθρο, όμως η επαφή που είχε με τη Marussia του Τσίλτον τον υποχρέωσε σε ένα pit stop που τον άφησε πολύ πίσω. Ωστόσο, αν και φανερά εκνευρισμένος από την εξέλιξη αυτή,ο Ράικονεν κατάφερε όχι μόνο να ξαναμπεί στη δεκάδα, αλλά και να φτάσει να παλεύει στα ίσα με τους Χούλκενμπεργκ, Μπάτον και Μάγκνουσεν για την 5η θέση. Το μονοθέσιό του όμως ακινητοποιήθηκε σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Μάγκνουσεν, αναγκάστηκε να μπει και πάλι στα pits και εν τέλει τερμάτισε στην 12η θέση.
Την 3η θέση που οδήγησε στο βάθρο κράτησε χωρίς πολλά προβλήματα ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ενώ ο Αλόνσο, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των Φέτελ και Ράικονεν, πέρασε τέταρτος και είχε έναν μάλλον “ήσυχο” αγώνα. Την 5η θέση πήρε τελικά ο Χούλκενμπεργκ που κράτησε πίσω του τον Τζένσον Μπάτον, ενώ έβδομος τερμάτισε ο Φελίπε Μάσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ζουλς Μπιανκί, που έκλεισε τον αγώνα στην 9η θέση, κέρδισε τους πρώτους βαθμούς στην ιστορία της Marussia.
Επόμενο ραντεβού στις 8 Ιουνίου στον Καναδά, στο Grand Prix στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:49:27.661
2. Χάμιλτον (Mercedes) +9.210
3. Ρικιάρντο (Red Bull) +9.614
4. Αλόνσο (Ferrari) +32.452
5. Χούλκενμπεργκ (Force India) +1 γύρος
6. Μπάτον (McLaren) +1 γύρος
7. Μάσα (Williams) +1 γύρος
8. Γκροζάν (Lotus) +1 γύρος
9. Μπιανκί (Marussia) +1 γύρος
10. Μάγκνουσεν (McLaren) +1 γύρος
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόσμπεργκ 122
2. Χάμιλτον 118
3. Αλόνσο 61
4. Ρικιάρντο 54
5. Χούλκενμπεργκ 47
6. Φέτελ 45
7. Μπότας 34
8. Μπάτον 31
9. Μάγκνουσεν 21
10. Πέρεθ 20
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes 240
2. Red Bull 99
3. Ferrari 78
4. Force India 67
5. McLaren 52
6. Williams 52
7. Lotus 8
8. Toro Rosso 8
9. Marussia 2