Χωρίς αντίπαλο η Mercedes
Σε κούρσα για δύο “άλογα” φαίνεται πως εξελίσσεται το φετινό πρωτάθλημα της F1, καθώς τα δύο “ασημένια βέλη” της Mercedes έκαναν επίδειξη ισχύος στην έρημο Σακχίρ του Μπαχρέιν, κάνοντας το “1-2”. Πρώτος τερμάτισε ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος άντεξε στην ύστατη επίθεση του ομόσταυλού του, Νίκο Ρόζμπεργκ, αφήνοντάς τον δεύτερο. Ο Ρόζμπεργκ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη σύγκρουση του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και του Πάστορ Μαλδονάδο, που προκάλεσε την είσοδο στην πίστα του οχήματος ασφαλείας και επέτρεψε στο Γερμανό να μειώσει τη διαφορά από το Χάμιλτον, αλλά δεν κατάφερε τελικά να τον περάσει.Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από πολύ καιρό είδαμε “καθαρή” μονομαχία μεταξύ δύο οδηγών της ίδιας ομάδας, αφού ο ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Πάντι Λόου, μετέδωσε στους δύο οδηγούς της Mercedes το μήνυμα ότι είναι ελεύθεροι να παλέψουν για την πρώτη θέση, αρκεί να διασφαλίσουν ότι θα τερματίσουν και οι δύο!
Ο Χάμιλτον δεν μπορούσε, μετά τον αγώνα, να κρύψει τον ενθουσιασμό του για τη μονομαχία του με τον Ρόζμπεργκ: “Ο Νίκο οδήγησε φανταστικά σε όλο τον αγώνα. Ήταν καθαρή και δίκαιη μάχη, αλλά ήταν και πολύ δύσκολο να τον κρατήσω πίσω μου. Ήμουν ειλικρινά στην κόψη του ξυραφιού διαρκώς, οπότε ήταν μεγάλη η ανακούφιση που τα καταφέραμε. Ήταν συναρπαστικό, εγώ και ο Νίκο είχαμε να εμπλακούμε σε έναν τέτοιο αγώνα από τις μέρες μας στα Καρτ! Υπήρξαν πολλές φορές που βρισκόταν στο νεκρό σημείο των καθρεπτών μου και δεν είχα ιδέα ότι ήταν εκεί. Πιστεύω ότι πέρασε πολύ καιρός από τότε που είχαμε έναν κανονικό αγώνα και χρειάστηκαν όλες οι δεξιότητες που απέκτησα με την πάροδο των ετών, σαν νέος στα Καρτ. Η δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσω πάλι μου έδωσε ένα φανταστικό συναίσθημα, ένα από τα σπουδαιότερα συναισθήματα στον κόσμο”. Ο Ρόζμπεργκ, από την άλλη, ήταν εμφανώς απογοητευμένος από το αποτέλεσμα αλλά συμμεριζόταν απόλυτα την άποψη του Χάμιλτον για τη μεταξύ τους μονομαχία: “Δεν μου αρέσει καθόλου να είμαι δεύτερος πίσω από τον Λούις, δεν είναι κάτι που το χαίρομαι. Πρέπει να το πω αυτό, αλλά αυτός ήταν χωρίς αμφιβολία ο πιο συναρπαστικός αγώνας που έζησα σε όλη μου την καριέρα. Σήμερα ήταν μια υπέροχη μέρα για το σπορ, νομίζω ότι τα “ασημένια βέλη” έδωσαν μια εξαιρετική παράσταση”.
Σε καλή κατάσταση βρέθηκαν και οι δύο Force India. Ο Σέρχιο Πέρεθ τερμάτισε τρίτος πραγματοποιώντας εξαιρετικό αγώνα, κατορθώνοντας να κρατήσει τη θέση του στο τέλος από τον Ντάνιελ Ρικάρντο της Red Bull που τον ακολούθησε στην τέταρτη θέση, ενώ ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, παρά τα φθαρμένα ελαστικά του μονοθεσίου του, δεν αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα από τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τερμάτισε πέμπτος, αφήνοντας τον πρωταθλητή στην έκτη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τέσσερις φορές πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ δέχτηκε από τη Red Bull εντολή να αφήσει τον Ρικάρντο να περάσει, κάτι που έκανε (αν και όχι με ιδιαίτερη χαρά), με τον νεαρό Αυστραλό να δηλώνει μετά τον αγώνα ότι ήταν καλό που έδειξε στον Φέτελ και τους ανθρώπους της Red Bull ότι μπορεί να οδηγήσει και μπροστά από τον Γερμανό…
Ακριβώς πίσω τους βρέθηκαν οι δύο Williams, με τον Φελίπε Μάσα να τερματίζει έβδομος και τον Βαλτέρι Μπότας να τον ακολουθεί. Αντιμετωπίζοντας υπέρμετρη φθορά στα ελαστικά, αμφότεροι οδηγήθηκαν σε τακτική τριών pit stops και θα κατάφερναν λογικά να μπουν στην εξάδα, αλλά ήταν τρομερά άτυχοι καθώς μπήκαν για το τρίτο τους pit stop λίγο πριν μπει στην πίστα το όχημα ασφάλειας, μετά το ατύχημα του Γκουτιέρεζ με το Μαλδονάδο, κάτι που τους έριξε στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας.
Για μια ακόμα φορά απογοητευτική ήταν η Ferrari. Τα δύο μονοθέσια της Scuderia εμφανίστηκαν και πάλι να είναι απελπιστικά αργά, με αποτέλεσμα ο Αλόνσο να καταφέρει μόλις προς το τέλος να περάσει τον Τζένσον Μπάτον για να πάρει την ένατη θέση, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο Βρετανός, τη στιγμή που ο Κίμι Ραικόνεν ακολουθούσε κλείνοντας τη δεκάδα. Τόσο ο Ισπανός όσο και ο Φινλανδός εμφανίστηκαν πολύ εκνευρισμένοι στις δηλώσεις τους μετά τον αγώνα, αποδίδοντας την ευθύνη για την αποτυχία στο μονοθέσιο F14 T. “Είμαστε στην 9η και 10η θέση και δεν είχαμε ατυχήματα ή προβλήματα. Είμαστε στην 9η και 10η θέση διότι αυτό καταφέραμε να κάνουμε σήμερα. Είμαστε στην 9η θέση διότι υπάρχουν οκτώ άλλοι καλύτεροι από εμάς. Έχω κερδίσει αυτό το GP τρεις φορές. Δεν είναι ότι ξέχασα να οδηγώ εδώ. Θέλουμε να αλλάξουμε την κατάσταση το συντομότερο δυνατόν, ξεκινώντας από το Grand Prix της Κίνας. Έχουμε μερικές μέρες δοκιμών, θα οδηγήσω τις δύο μέρες και δεν θα ησυχάσω μέχρι να αλλάξει η κατάσταση”, σχολίασε ο Αλόνσο.
Ακόμα πιο καυστικός ήταν ο Κίμι Ραικόνεν: “Τα αυτοκίνητα της Mercedes φάνηκαν ικανά να μας προσπερνάνε πολύ εύκολα στις ευθείες. Μια Force India με πέρασε στην έξοδο της στροφής 8 και ήταν σαν να βρισκόταν σε μια διαφορετική κατηγορία. Μου προκάλεσε έκπληξη. Μόλις είχε βγει από τα πιτς, αλλά κι εγώ είχα κάνει μόνο δύο γύρους με τα δικά μου ελαστικά. Βγήκα καλά από τη στροφή κι απλά ήρθε δίπλα μου και πέρασε. Δεν είχα απάντηση. Και στην επόμενη στροφή είχε πάρα πολλή πρόσφυση, οπότε δεν έχει να κάνει μόνο με την ιπποδύναμη”, τόνισε ο εμφανώς απογοητευμένος Φινλανδός.
Επόμενο Grand Prix στις 20 Απριλίου, στη Σανγκάη.
Τα αποτελέσματα
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:38:42.743
2. Ρόζμπεργκ (Mercedes) +1.085
3. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +24.067
4. Ρικάρντο (Red Bull-Renault) +24.489
5. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +28.654
6. Φέτελ (Red Bull-Renault) +29.879
7. Μάσα (Williams-Mercedes) +31.200
8. Μπότας (Williams-Mercedes) +31.800
9. Αλόνσο (Ferrari) +32.500
10. Ράικονεν (Ferrari) +33.400
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
Οδηγών
1. Ρόζμπεργκ – 61
2. Χάμιλτον – 50
3. Χούλκενμπεργκ – 28
4. Αλόνσο – 26
5. Μπάτον – 23
6. Φέτελ – 23
7. Μάγκνουσεν – 20
8. Μπότας – 18
9. Πέρεθ – 16
10. Ρικάρντο – 12
Κατασκευαστών
1. Mercedes – 111
2. Force India – 44
3. McLaren – 43
4. Red Bull – 35
5. Ferrari – 33
6. Williams – 30
7. Toro Rosso – 7