Πώς επηρεάζουν τα φίλτρα Λαδιού και Αέρος τον Κινητήρα
Το λέει και η λέξη: ο Κινητήρας είναι η κινητήριος δύναμη ενός οχήματος. Άρα, καλό είναι να τον φροντίζουμε, γιατί αλλιώς το προαναφερθέν όχημα δεν θα μας πάει πουθενά. Συχνά η διαδικασία επιδιόρθωσης ή βελτίωσης του Κινητήρα περιλαμβάνει πολύπλοκες ή ακριβές αλλαγές, όμως υπάρχουν και εξαρτήματα που με λίγα χρήματα μπορούν να χαρίσουν μεγάλο όφελος, διατηρώντας τον Κινητήρα “υγιή”. Τέτοια είναι τα φίλτρα Λαδιού και Αέρος. Το μόνο “πρόβλημα” είναι ότι, ακριβώς επειδή παράγουν σημαντικό έργο και χρησιμοποιούνται πολύ από τη μηχανή, χρειάζονται συχνά αλλαγή, ωστόσο το κόστος τους είναι αισθητά χαμηλότερο από τα περισσότερο ανταλλακτικά. Με ποιον τρόπο, όμως, επηρεάζουν τα φίλτρα την απόδοση και την υγεία του Κινητήρα;
Αρχικά, ας δούμε πώς το φίλτρο Αέρος βοηθάει τον Κινητήρα να “αναπνεύσει”. Αρκεί να ρίξετε μια ματιά στην μπροστινή σας πινακίδα, μετά από μια νυχτερινή διαδρομή σε θερμό ή υγρό κλίμα. Θα βρείτε κάθε είδους λάσπη, φύλλα από δέντρα, ζωύφια, πετραδάκια και άλλα. Όλα αυτά μπορούν να περάσουν μέσα στη μηχανή και να φτάσουν στον Κινητήρα, όπως φυσικά και το νερό που συναντά το όχημα στο δρόμο. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα έχουμε πρόβλημα. Το φίλτρο Αέρος συγκρατεί όλα όσα αναφέρθηκαν, προστατεύοντας τον Κινητήρα από κάθε είδους μόλυνση. Όπως είναι φυσικό, μαζεύει πολλή βρωμιά, και αν αφήσουμε το φίλτρο στην μοίρα του σταδιακά θα αρχίσει να φράζει, με αποτέλεσμα να μην περνά στον Κινητήρα ο απαραίτητος αέρας και να πλήττεται αισθητά η απόδοσή του.
Το φίλτρο Λαδιού, από την άλλη, επιτελεί εξίσου κρίσιμο έργο για τον Κινητήρα, καθαρίζοντας τα λάδια της μηχανής από τις κάθε λογής ακαθαρσίες που καταφέρνουν να εισβάλλουν σε αυτά, όπως χώμα, μικροσκοπικά μεταλλικά κομμάτια ή πετραδάκια. Αν αυτά συνεχίσουν να κολυμπούν ανεμπόδιστα μέσα στα λάδια της μηχανής, γρήγορα θα δημιουργήσουν θρόμβους που θα φράξουν τη ροή λαδιού και θα τη μειώσουν, προκαλώντας εν τέλει σοβαρή ζημιά στον Κινητήρα. Στην ουσία, το φίλτρο Λαδιού θωρακίζει τον Κινητήρα απέναντι σε κάθε βρωμιά που μπορεί να επιπλέει στα λάδια.
Υπάρχουν συνεχώς εξαρτήματα σε ένα αυτοκίνητο που μας ενοχλούν και κάποια στιγμή θα χρειάζονται αντικατάσταση ή βελτίωση. Πολλά από αυτά, ωστόσο, είναι σχετικά ασήμαντα για τη λειτουργία της μηχανής. Όσο για τα φίλτρα Λαδιού και Αέρα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αλλαγή τους στα χρονικά πλαίσια που ορίζει ο κατασκευαστής είναι μεγάλης σημασίας, καθώς με μικρό κόστος διασφαλίζουμε την προστασία του Κινητήρα και αποφεύγουμε σοβαρές (και πανάκριβες…) βλάβες που μπορούν να προκύψουν.