Ασταμάτητος ο Χάμιλτον
Δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο ο Λούις Χάμιλτον στο φετινό πρωτάθλημα της F1. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes κατέκτησε στη Σανγκάη την τρίτη διαδοχική του νίκη και αναρριχήθηκε στη βαθμολογία, πλησιάζοντας τον ομόσταυλό του Νίκο Ρόζμπεργκ στους 4 βαθμούς.
Παράλληλα, τα “ασημένια βέλη” έκαναν για τρίτο συνεχόμενο Grand Prix το “1-2” στη βαθμολογία, καθώς ο Ρόζμπεργκ, που διατηρεί το προβάδισμα στη βαθμολογία αν και έχει μόλις μια νίκη λόγω της εγκατάλειψης του Χάμιλτον στην Αυστραλία, κράτησε σχετικά άνετα τη δεύτερη θέση, με τον Φερνάντο Αλόνσο να έρχεται τρίτος και να δείχνει ότι έχει ακόμα σφυγμό στο κυνήγι του πρωταθλήματος.
Ο Χάμιλτον επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του ξεκινώντας από την πρώτη θέση της εκκίνησης και δεν κοίταξε ποτέ πίσω του, κατακτώντας με ιδιαίτερα πειστικό τρόπο την κορυφή του βάθρου. Ο Βρετανός δείχνει να ωριμάζει αγωνιστικά σε κάθε αγώνα, αφού στη Σανγκάη διαχειρίστηκε με υποδειγματικό τρόπο τα ελαστικά του μονοθεσίου του, σημείο που ήταν πάντα η αχίλλειος πτέρνα του λόγω του ιδιαιτέρως επιθετικού στυλ με το οποίο συνηθίζει να οδηγεί. “Πρόσεχα τα ελαστικά μου και νομίζω ότι τα πήγαμε σπουδαία. Ανταγωνιζόμουν μόνο τον εαυτό μου. Τα αποτελέσματα που παίρνουμε δείχνουν όλη τη σκληρή μας δουλειά. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε γιατί προφανώς οι υπόλοιπες ομάδες θα προσπαθούν να μας φτάσουν. Η ομάδα πάει με κεκτημένη ταχύτητα, ωστόσο σκοπεύουμε να προχωράμε διαρκώς και να βελτιωνόμαστε“, σχολίασε ο Λούις Χάμιλτον μετά τη νίκη του.
Εντυπωσιακή εμφάνιση τηρουμένων των αναλογιών πραγματοποίησε και ο Νίκο Ρόζμπεργκ, ο οποίος εκκινώντας από την τέταρτη θέση κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε σημαντικό πρόβλημα από την αρχή του αγώνα, όταν χάθηκε η σύνδεση της τηλεμετρίας του μονοθεσίου με την ομάδα της Mercedes και ουσιαστικά χρειάστηκε να κάνει ο ίδιος τις απαραίτητες εκτιμήσεις για την κατάσταση του οχήματος. “Χάσαμε την τηλεμετρία πριν το γύρο σχηματισμού. Τα δεδομένα μας ήταν μηδέν. Είναι σαν να οδηγούσε στα τυφλά και έκανε σπουδαία δουλειά, διότι μας έδινε πληροφορίες για την κατανάλωση καυσίμου. Υπάρχει, φυσιολογικά, ένας διακόπτης που μας μεταδίδει πληροφορίες για τα ελαστικά και ο Νίκο έκανε και αυτή τη δουλειά, εκτιμώντας όσο μπορούσε καλύτερα την κατάστασή τους και τελικά έφτασε μέχρι το τέλος“, δήλωσε σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, ενώ ο ίδιος ο Ρόζμπεργκ τόνισε την επιθυμία του να παραμείνει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας: “Δεν θα έλεγα ότι απλά κρατήθηκα στην κορυφή της βαθμολογίας, σκοπεύω να διατηρήσω την κατάσταση ακριβώς ως έχει. Η δεύτερη θέση είναι αρκετά καλή, δεδομένου ότι όλο μου το τριήμερο πήγε εντελώς στραβά. Δεν είχα καμία επικοινωνία με την ομάδα, κι έτσι δεν είχαν ιδέα τι έκανα. Είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση και τώρα σκέφτομαι την Ισπανία, όπου θέλω να επανέλθω στην κατάσταση όπου όλα δουλεύουν καλά για μένα“.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δικαίωσε την αισιοδοξία που είχε πριν τον αγώνα, καθώς για πρώτη φορά φέτος το μονοθέσιο της Ferrari έδειξε να αποδίδει σύμφωνα με τις επιθυμίες του Ισπανού πιλότου. Ο Αλόνσο πραγματοποίησε εξαιρετική κούρσα, ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο παρά την επαφή που είχε κατά την εκκίνηση με τη Williams του Φελίπε Μάσα, καθώς πέρασε κατά τη διάρκεια του πρώτου pit stop τον Φέτελ και διατήρησε το προβάδισμά του στους τελευταίους δέκα γύρους από την έτερη Red Bull του Ρικιάρντο, σπεύδοντας με το τέλος του αγώνα να τονίσει ότι θεωρεί εαυτόν ακόμα διεκδικητή του τίτλου: “Έχουμε να κάνουμε πολύ δρόμο ακόμα και δεν μπορούμε να υποσχεθούμε τίποτα για τη Βαρκελώνη. Πρέπει να μείνουμε ψύχραιμοι με αυτό το αποτέλεσμα. Η πίστα της Κίνας είναι ιδιαίτερη σχετικά με το ρυθμό φθοράς των εμπρός ελαστικών. Φέραμε ορισμένα νέα εξαρτήματα που πιστεύουμε ότι μας έκαναν λίγο πιο ανταγωνιστικούς, αλλά πρέπει να δούμε αν μπορούμε να έχουμε κι άλλα νέα εξαρτήματα στη Βαρκελώνη. Προσωπικά είχα ένα ιδιαίτερα καλό τριήμερο, ίσως στα επίπεδα του 2012 από άποψη οδήγησης και άνεσης με το αυτοκίνητο. Στο Μπαχρέιν ήμαστε ένα λεπτό πίσω από τους πρωτοπόρους, στην 9η και 10η θέση, και τώρα είμαστε στο βάθρο, επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Νίκο. Το βάθρο εδώ είναι μια πολύ ωραία έκπληξη, στην πραγματικότητα. Νομίζω ότι είμαι τρίτος στη βαθμολογία, δεν ξεκινήσαμε τη χρονιά όπως θέλαμε, αλλά είμαστε ακόμα μέσα στη μάχη του τίτλου“, τόνισε ο Αλόνσο, ο οποίος βρίσκεται πλέον 38 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Νίκο Ρόζμπεργκ.
Αρκετά περίεργα είναι τα πράγματα στη Red Bull, όπου η κίνηση της ομάδας να δώσει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα εντολή στον Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ να αφήσει τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να τον περάσει, σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και μπορεί να φέρει πρόβλημα όσον αφορά τις ισορροπίες μέσα στην ομάδα, όπως φυσικά και η αντίδραση του Γερμανού. Οι υπεύθυνοι της ομάδας ειδοποίησαν τον Φέτελ, λίγους γύρους πριν το τέλος, ότι ο Ρικιάρντο που βρισκόταν πίσω του ήταν γρηγορότερος και τα ελαστικά του ήταν σε καλύτερη κατάσταση, κάτι που σήμαινε ότι ο Φέτελ θα έπρεπε να τον αφήσει να περάσει ώστε να επιτρέψει στον νεαρό Αυστραλό να διεκδικήσει την τρίτη θέση, κυνηγώντας τον Αλόνσο. Ο Φέτελ αντέδρασε ρωτώντας τι ελαστικά έχει ο Ρικιάρντο, και όταν πήρε την απάντηση ότι έχουν τα ίδια ελαστικά αποκρίθηκε ειρωνικά “tough luck” (κάτι σαν το δικό μας “κρίμα”). Ωστόσο, όταν η ομάδα επέμεινε και του εξήγησε ότι ο Ρικιάρντο είχε στρατηγική για δύο pit stop ενώ ο ίδιος είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή στρατηγική για τρία, ο Γερμανός συναίνεσε και άφησε τον Ρικιάρντο να περάσει. “Πιστεύω ότι δεν είχε νόημα να τον κρατήσω πίσω μου περισσότερο. Ήταν πολύ ταχύτερος. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα είχαμε διαφορετική στρατηγική. Μόλις το έμαθα αποφάσισα να τον αφήσω να περάσει, δεν είχε κανένα νόημα να τον κρατήσω πίσω μου“, σχολίασε σχετικά ο Φέτελ. Ο Διευθυντής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, προτίμησε από τη μεριά του να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αρνούμενος ότι υπάρχει η παραμικρή ρήξη στις σχέσεις της ομάδας με τον Φέτελ: “Είναι οδηγός αγώνων. Προσλαμβάνουμε αυτούς τους οδηγούς επειδή έχουν το πνεύμα του μαχητή. Ο Σεμπάστιαν δεν έχει κερδίσει τέσσερα πρωταθλήματα δίχως να είναι μαχητής. Φυσικά θα αμφισβητήσει ένα θέμα για να το καταλάβει, αλλά αμέσως μόλις το κατάλαβε αμέσως έκανε στην άκρη“.
Από κει και πέρα, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ πήρε την έκτη θέση, αφήνοντας τον Βαλτέρι Μπότας στην έβδομη. Την οκτάδα συμπλήρωσε ο Κίμι Ραϊκόνεν με την έτερη Ferrari, που αντίθετα με τον Αλόνσο δείχνει να εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα: “Το αυτοκίνητο ήταν αργό και είχα προβλήματα με την πρόσφυση συνολικά, τόσο του εμπρός όσο και του πίσω μέρους. Ήταν ένα αληθινά δύσκολο τριήμερο. Από το πρωί της Παρασκευής κιόλας πάσχιζα με προβλήματα που δεν κατάφερα να επιλύσω πλήρως μέχρι τον αγώνα κι έτσι δεν κατάφερα να πάρω το αποτέλεσμα που ήθελα. Στο τέλος με τα νέα ελαστικά το αυτοκίνητο έδινε καλύτερη αίσθηση, αλλά μόλις άρχισε η φθοράς του η κατάσταση περιπλέχθηκε ξανά. Πιστεύω ότι οι δυσκολίες μου εδώ είναι ένας συνδυασμός πολλών παραγόντων, του οδηγικού μου στιλ σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες και τα χαρακτηριστικά της πίστας. Τουλάχιστον πήρα ορισμένους βαθμούς, αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος μας. Για την ομάδα ήταν μάλλον το καλύτερό μας τριήμερο και μας δίνει ωραία αίσθηση. Βελτιωθήκαμε, όχι όσο θέλαμε, αλλά το βάθρο για τον Φερνάντο είναι κάτι καλό“, σχολίασε ο φανερά απογοητευμένος Φινλανδός.
Το επόμενο ραντεβού είναι προγραμματισμένο για τις 11 Μαΐου στη Βαρκελώνη.
Τα αποτελέσματα
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:36:52.810
2. Ρόζμπεργκ (Mercedes) +18.686
3. Αλόνσο (Ferrari) +25.765
4. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +26.978
5. Φέτελ (Red Bull-Renault) +51.012
6. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +57.581
7. Μπότας (Williams-Mercedes) +58.145
8. Ράικονεν (Ferrari) +1:23.990
9. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1:26.489
10. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος
Βαθμολογίες
Οδηγών
1. Ρόζμπεργκ – 79
2. Χάμιλτον – 75
3. Αλόνσο – 41
4. Χούλκενμπεργκ – 36
5. Φέτελ – 33
6. Ρικιάρντο – 24
7. Μπότας – 24
8. Μπάτον – 23
9. Μάγκνουσεν – 20
10. Πέρεθ – 18
Κατασκευαστών
1. Mercedes – 154
2. Red Bull – 57
3. Force India – 54
4. Ferrari – 52
5. McLaren – 43
6. Williams – 36
7. Toro Rosso – 8