Άνετα ο Χάμιλτον, το “1-2” οι Mercedes
Το παραμικρό πρόβλημα δεν αντιμετώπισε στη Μαλαισία ο Λούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την pole position και έφτασε με εντυπωσιακή άνεση στην 23η νίκη της καριέρας του. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο Χάμιλτον είχε τόσο μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους που γύρισε τον κινητήρα της Mercedes W05 σε ρυθμίσεις ασφαλείας πριν καν φτάσει το μέσον του αγώνα της Σεπάνγκ! Μία θέση πίσω του ο νικητής του προηγούμενου Grand Prix και ομόσταυλός του, Νίκο Ρόζμπεργκ, που παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε αρχικά με τα ελαστικά του δεν άφησε περιθώρια στον Σεμπάστιαν Φέτελ να τον απειλήσει, με τον πρωταθλητή να μένει στην τρίτη θέση.
Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Ντάνιελ Ρικάρντο, παρά το γεγονός ότι ήταν μέσα στην τετράδα πλήρωσε το λάθος των μηχανικών της ομάδας του, οι οποίοι στο δεύτερο pit stop του Αυστραλού δεν κατάφεραν να τοποθετήσουν σωστά τον μπροστά αριστερό τροχό. Ο Αυστραλός έφυγε, όμως σύντομα αναγκάστηκε να γυρίσει στα pits για να εγκαταλείψει εν τέλει οριστικά λίγο αργότερα εξαιτίας των προβλημάτων στη σπασμένη εμπρός πτέρυγα. Λόγω δε της μη ασφαλούς αποδέσμευσής του κατά το δεύτερο πιτ-στοπ, ο Ρικάρντο τιμωρήθηκε και με ποινή δέκα θέσεων εν όψει του επόμενου Grand Prix στο Μπαχρέιν. “Φαντάζομαι πως όλοι νομίζαμε ότι τα ελαστικά ήταν όλα στη θέση τους. Αμέσως μόλις ξεκίνησα, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και ο εμπρός αριστερός τροχός ήταν χαλαρός”, αρκέστηκε να σχολιάσει ο Αυστραλός.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε τελικά ο Φερνάντο Αλόνσο, που έκανε ό, τι μπορούσε με ένα εμφανώς περιορισμένων δυνατοτήτων μονοθέσιο της Ferrari. Ο ομόσταυλός του στη Scuderia, Κίμι Ραικόνεν, έμεινε στη 12η θέση καθώς δεν κατάφερε ποτέ να ανακάμψει από τη σύγκρουσή του με τη McLaren του Μάγκνουσεν στον πρώτο γύρο που τον άφησε στην τελευταία θέση. Εμφανώς εκνευρισμένος μετά τον αγώνα, ο Φινλανδός τόνισε: “Δεν έχω δει πως έγινε, απλώς άκουσα ότι η μπροστινή του πτέρυγα χτύπησε τον πίσω τροχό μου. Δεν αισθάνθηκα τίποτα, αλλά προφανώς κατέστρεψε τον αγώνα μας και δεν ήταν καλό για εμάς. Έμεινε ζημιά μετά από αυτό, χάσαμε λίγη αρνητική άντωση επειδή το ελαστικό προκάλεσε ζημιά στο δάπεδο. Με τη ζημιά είναι δύσκολο να πούμε πόσο καλοί θα ήμασταν, όμως ξεκινήσαμε καλά και σίγουρα θα ήμασταν ψηλά με τον Φερνάντο, αλλά όλα χάθηκαν όταν με χτύπησαν. Προφανώς δεν είναι ιδανικό ξεκίνημα, αλλά σήμερα δεν κάναμε κάτι λάθος και πληρώσαμε το μεγάλο τίμημα του λάθους που έκανε κάποιος άλλος. Είναι ατυχές, αλλά είναι και μέρος των αγώνων”.
Τεταμένο είναι το κλίμα στη Williams, καθώς ο Φελίπε Μάσα απέρριψε την εντολή της ομάδας να αφήσει τον Βαλτέρι Μπότας να περάσει για να κυνηγήσει την 6η θέση που κρατούσε ο Τζένσον Μπάτον. Ο Μπότας είχε ξεκάθαρα πιο γρήγορο ρυθμό στους τελευταίος γύρους, έτσι οι άνθρωποι της Williams ζήτησαν από το Μάσα να τον αφήσει να κάνει μια προσπάθεια να φτάσει τον Βρετανό. Ο Βραζιλιάνος, ωστόσο, κατέστησε σαφές οτι δεν έχει την παραμικρή πρόθεση να βρεθεί και πάλι σε θέση δεύτερου πιλότου για μια ομάδα. “Άκουσα τα πάντα, αλλά δεν ήταν καθαρό. Αυτό που έκανα ήταν το σωστό. Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ για την ομάδα και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Είμαι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα δεν θα είχε αλλάξει ακόμα κι αν τον είχα αφήσει να περάσει, οπότε είναι το ίδιο. Η ομάδα με σέβεται 100% και μου το έδειξαν και μετά τον αγώνα, οπότε δεν έχω κανένα πρόβλημα. Αυτό που έγινε σήμερα ήταν κάτι που μάλλον δεν περίμενα, αλλά αυτό που έκανα ήταν το σωστό. Ξεκαθάρισα την κατάστασή μου. Δεν έχω κανένα πρόβλημα και αισθάνομαι αληθινά άνετα μέσα στην ομάδα”, δήλωσε ο Μάσα, ενώ η Williams ξεκαθάρισε ότι αν ο Βραζιλιάνος είχε αφήσει τον Μπότας να περάσει και εκείνος δεν κατάφερνε να πάρει την 6η θέση, στο τέλος θα ζητούσε από τον Μπότας να αφήσει και πάλι τον Μάσα να τον περάσει. “Ο Φελίπε δεν έκανε αυτό που θα προτιμούσαμε να είχε κάνει. Ο κινητήρας του είχε σχετικά υψηλή θερμοκρασία και ήμασταν λίγο ανήσυχοι για αυτό, ενώ ο Βαλτέρι είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά από τον Τζένσον. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλό να δίναμε στον Βαλτέρι μια ευκαιρία να περάσει τον Τζένσον. Έπειτα, αν δεν το κατάφερνε στους επόμενους δύο ή τρεις γύρους, θα αλλάζαμε πάλι τις θέσεις των οδηγών μας και όλοι θα ήταν χαρούμενοι. Δεν είναι τόσο μεγάλη υπόθεση, κάθε ομάδα το κάνει. Δεν πρόκειται για εντολές, είναι μια στρατηγική απόφαση βασισμένη στη σχετική απόδοση κάθε αυτοκινήτου. Υπάρχει πάντοτε κάτι που κάνεις το οποίο προκαλεί αναστάτωση, αλλά είναι πάντοτε ξεκάθαρο τι κάνουμε και αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύουμε. Δεν συμβαίνει τίποτα άλλο στο παρασκήνιο, δεν επιθυμούμε να ανεβάσουμε έναν οδηγό και να ρίξουμε τον άλλον, δεν ασκούμε εντολές στους οδηγούς. Στη Williams δεν δουλεύουμε έτσι. Δεν είναι όπως στις άλλες ομάδες που έχουν πρώτο και δεύτερο οδηγό, εμείς έχουμε δύο πρώτους οδηγούς”, ξεκαθάρισε ο επικεφαλής μηχανικός της ομάδας, Ρομπ Νέλσον.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το Grand Prix της Μαλαισίας δεν παρέλειψε να τιμήσει τη μνήμη των θυμάτων της πτήσης ΜΗ370, που πιστεύεται ότι συνετρίβη στο Νότιο Ινδικό ωκεανό μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου 2014. Δεκαπέντε περίπου λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα, τηρήθηκε στην πίστα της Σεπάνγκ ενός λεπτού σιγή, ενώ ο νικητής Λούις Χάμιλτον δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός: “Ήρθα εδώ σκεφτόμενος ότι θα ήταν πολύ καλό να αφιερώσω τη νίκη στους ανθρώπους της Μαλαισίας. Δεν μπορείς ποτέ να προβλέψεις ότι θα κερδίσεις, συνεπώς το πρώτο που σκέφτηκα μόλις πέρασα τη γραμμή του τερματισμού ήταν αυτές οι οικογένειες. Παρακολουθώ κάθε μέρα το θέμα τις ειδήσεις και δεν μπορώ καν να φανταστώ τι αισθάνονται. Ξέρω ότι αυτό δεν θα τους προσφέρει τίποτα, αλλά και πάλι, ελπίζω ότι είναι κάτι θετικό για εκείνους”. Τη γνώμη του Χάμιλτον συμμερίζονται και οι άνθρωποι της Mercedes, αφού στους πλευρικούς αεραγωγούς των Mercedes W05 των Χάμιλτον και Ρόζμπεργκ, όπου βρίσκεται η χορηγία της μαλαισιανής πετρελαϊκής εταιρείας Petronas, υπήρχε ένα αυτοκόλλητο με το hashtag «#TributeToMH370». Επόμενος αγώνας την προσεχή Κυριακή, υπό το φως των προβολέων, στο Μπαχρέιν.